Byggahus.se
Funderar på att köpa kameror och nvr. Oberoende om jag köper med wifi eller inte så ska antingen strömkabel eller nätverkskabel dras. Jag är inte intresserad av batteridrivna.

Jag vill ha så få synliga kablar som möjligt och är intresserad av hur ni andra gjort. Finns det några tips och trix? Har ni bilder att visa så hade det varit kul. Vet att det är ett känsligt ämne att visa var och hur ens kameror är installerade.

Tack på förhand!
 
Ska dom sitta inomhus eller utomhus?

Hur ser huset ut? Hur ser er planritning ut?

Var skall NVR:en stå i förhållande till kamerorna?
 
Jag har dragit mina kablar på min kallvind, där har jag en switch med 4 portar POE till mina 4 kameror.
 
Pear4Life Pear4Life skrev:
Ska dom sitta inomhus eller utomhus?

Hur ser huset ut? Hur ser er planritning ut?

Var skall NVR:en stå i förhållande till kamerorna?
Utomhus det glömde jag att säga.

När kommer stå där det är lämpligast helt enkelt och det beror på kabeldragningen.

Det är en 1.5 plana villa. Själva placeringen av kamerorna kommer vara en kompromiss mellan kabeldragning och vy
 
NVR menar jag.... inte När
 
P polarsson skrev:
Utomhus det glömde jag att säga.

När kommer stå där det är lämpligast helt enkelt och det beror på kabeldragningen.

Det är en 1.5 plana villa. Själva placeringen av kamerorna kommer vara en kompromiss mellan kabeldragning och vy
Du bör sätta dom högt så att de inte är åtkomliga utan stege. Dra in på kallvind om det är möjligt, annars genomföring in till rim. Se till att allting är sabotageskyddat så långt det gå. Måla gärna kablarna i husets färg.
 
1,5 plans... Då kanske det finns en kattvind du kan använda dig av för att dra kablaget på insidan huset så mycket som möjligt.

Jag hade satsat på POE-kameror om du har möjlighet till det.

Som tidigare nämt så bör kamerorna vara placerade högt så man inte når dom... under takfoten brukar vara optimalt (då skyddas dom även mot mycket av vädret)

Sitter själv å spånar på något sådant... men tycker att utbudet av POE är lite dåligt faktiskt... kanske inte letat tillräckligt ;)
 
Pear4Life Pear4Life skrev:
men tycker att utbudet av POE är lite dåligt faktiskt... kanske inte letat tillräckligt ;)
Bara på den här sidan finns det ca 250 POE modeller
så nog finns det;)
https://ipcam-shop.dk/sv/poe-poe-37/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.