Byggahus.se
Dags att ladda upp för resterande panel på baksidan, nu skall det röda bort.

Hus under renovering med ny grovkapat panel klar för målning, intill en trädäck med pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tur till Beijer för att handla panel, nu grovkapat i ungefär längder och redo för olja och grundfärg i ändträt.

Travar av grovkapat träpanel redo för målning på ett byggställning i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Panel nästan klart.
Lite pill runt fönstret sen är det klart
 
  • Vägg med nästan färdigställd horisontell träpanelering och fönster i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Påbörjat nästa fas på sommarens projekt. Panel på carporten!
 
  • Carport under uppbyggnad med ny påbörjad panelvägg, byggmaterial synligt, i ett bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Inte idag, men igår. Röjde bort resterna av thujahäcken som vi tog bort i söndags och körde bort skiten till tippen.

doyHbcKjhC4hfm-AXbLU4aNk_fm8UwnM9K4ZoMFtm4bNdFYzBANCoEbIg5il_FcoqzAa231DSoDlqddUJqzdtEDuta50UwXTO8QXWxpJ8o8VEt3BW6f0bhlGqLL20PV0wfz8NL_zlTI2ay_c8EmvtBXBQ6OlTsetTuMwSs-gDc576Vzh-SKsfxesrYe5JIBAOXe_W7w6020AhJtNqK5n0mUsLzKCzKJoLTUsCivhySTYNRn1kYi1qvRvbpXc5CpT6JcaWOZDEpwRPWL2vFXNcAPtJOSCxOlOXEaqVfqgNuiT1bk_FK75OZdmOP1Y80iUr8vGr76Y-2DNip-3uNc-rfGcdEn0Zm2dWR1dGPgqELQgvGTD437MnuIrkYZWe-fPHpuF4gC8yyNZqV2qRIRP2RKOEYceNfcyz0-dujCJMt78CF9Vf8OsqYjrjZBEnm_YGr7c0BCJPxrX4RASxI_fFa76sJyGaJUbjth4serg61ktQzu9JEjaeZsmgqQihFcNvFgqjaT5MiNTst5wjtHbJQCkHnFVkP1h2O7YW6EgzDRjaljLG17R0gAugO9xnvCbaD6SeQ4IMg_XTTURfvJcnt65p_skwksVcn3noQM2w679-A5WXr7gHU3ZCEAGNy-fqjedNbL4_p-EMAiy8kPONz3gUvanoGjx=w1952-h1098-no

zMhPzB8lhwrLkh0FeoQ9mJfnIi-gEQilY1mI12y3lEppua_SzkuTY7YO62myEvsYy5bvizJ2kW2OWMhDJIg395C-1lsUZ522ElnGZzEQniFdqb3XktAdhse5rIIm9__4uXOLOlxgq6KJbFhQa0Nd1osmKgVL-IlW_aRj2xPzOxLpMO1Yyar3fKcqQWgkfRqnQl4zY89wRdZvaXurA3aBdasMWsc3kxyDPTkBd8ElL7DA6hp8h3ufHl-IGZuA-lUJWrpza28sq7dRsxuxh2Ko43WT_Y7lN-F3iQtDInv2iZ06zJ3XW6Y4KHJ0mhY1FQ9PS-ggTS0TL5kYvSJgfcX46ja0RPqoegfJ5mAQMHhHZ-pijmvhO4VGL_SQjqDAL_CYOIWSpzSE6NR5MM2SxZH82ykv3Zc1xzuylnhqXmhMlMikkMJ-aq1Mky-XL3DF4Na3yMAVQsqCdMAMQ3B5rOg_D2zFrqt7IdrcMGiv1C6S3GBGCZkQd3Vo8HFf-5EpAGFtddiriPAmgT1aK6IxQ0qXOC09Im3u3vAZ3O8nKgNX11ACRH9jriYBpaDPweY3D3kUubipWOGb7SV-aWL0YR8RzRkSpFjL-6O7XFkRjGCr2K5yNHHMhZsB0SNitZrn_Fh1Xij16MeEyEKl7htePHsu0IeytEotslkr=w1952-h1098-no

Kollade hur målarna hade skött sig. De hade skött sig alldeles utmärkt... (y)

ShQtU1PatTpEhO6QVbGve_sRCQb3NpEiepcauAihO8TzH2ebDe824tNollmuSKLKyZtMXdVm9CBbRFApeSX3_sGXwMM0PE7Ufh0G3VzGV1lZkNH0hzDjYoKO2qLXJ65cJZdK_nai3jijyeQU9OILHVWMFrIytVXpVHWhtp8wUmfjkYqRwT2nyZio4GUtcfBMeuIycR9oFjbYeQUGNVJxoBDlFl_saYxJBO5M-RV2wfMaDFuBPoDnAXnbvD3l6pn3J-b78hC0ZQEmsv8OIR6brpmdb-z2Jwx9UKHyAdI-mzP1_zKjQh2vsXIY4bq7ohbcuA7yU1ki28w8n8ltR5j9td5KwEHI-bSSKlgHTTqGuvnmtA4M_qUu7hpJs7Ydb3rvsBGWIgIkIONgcgZUe4LZ3eZ0iXE17WYWJb3OPE1qeuIgZN208xBS12OH5rOVXWhLDm6hWEA4LEjH0twCM1zAyPqYM33TNZIxodIYU6ujkI1MfV15sCujM4ZOfjJv1WK6C5hsUGZ4nVoF6fCWsu0Jl4x9PU_rZ6H1cRMx3rGmW5CP2a19rqFLqDZIGDSwQcsuVrn8BLVbMre9eh6_9OU-FUjK91dYKTJ1zlf01O2GkeJ8_Iq5961Xm9w19zFdrqCIL3Apbh9dMM3z9PehrGKdrjhBoGTo7SPi=w1952-h1098-no
 
  • Svartvit planritning av ett hus med markerade rum som sovrum, badrum och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet och 4 till
  • Laddar…
Monterat ny tröskelplåt efter färdigt altanbygge i fritidshuset.
 
  • Nyinstallerad tröskelplåt och träaltan vid röd stuga med skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad tröskelplåt vid dörren på ett nybyggt trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Nygjuten betongplatta för farstukvist med provisoriskt tak framför vit byggnad med skiffergrått tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjutit platta för nya farstukvisten idag, pga regn fick jag bygga ett provisoriskt tak.
Skönt att grunden börjar vara klar så man får börja bygga i trä!
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
mexitegel mexitegel skrev:
Pics or it didnt happen? ;)
Sent ska syndaren vakna mexitegel! Men till mitt försvar har det regnat en hel del.

Andra bilden blev inte bara suddig pga ljuset, den ser suspekt ut, men det är faktiskt övre högra hörnet på en av dörrarna.

Plåtisen är trevlig som attans, fick tag på honom via en gemensam kompis.
Inte ens 1000:- för varje dörr/fönster med mätning, tillverkning & montage. (y)(y)(y)
Inget kvitto visserligen, men för dom priserna behöver jag inte det.

Inte konstigt att han är välkommen åter gång på gång...

Närbild på övre hörnet av en dörr med metalledningar, installation av plåtslagare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övre högra hörnet på en dörr med plåtbeklädnad, suddig närbild, intill ett mexitegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på vit fönsterbleck mot röd mexitegelvägg, detalj av dörrhörn och montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övre hörnet på en vit dörr vid ett rött tegelhus, reflektion av himmel i fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tjrex och 14 till
  • Laddar…
Fick upp sista läkten på fasaden idag och får därmed lite ledighet under semestern Målningen få ske om nån vecka eller två.
 
  • Röd träfasad på hus med uppsatt byggställning och stege, läkten monterad och klart för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Försökt borra två hål för radiatorrör igenom en innervägg, men jag var snål och köpte en 20mm spiralborr på Biltema. Den klarade både gips, osb och isolering, men timmerväggen, den gick inte alls. Hur i helvetes kan borrjäveln vara så jävla värdelös att den inte ens kan forcera trä? :mad:
 
F Fluxor skrev:
Försökt borra två hål för radiatorrör igenom en innervägg, men jag var snål och köpte en 20mm spiralborr på Biltema. Den klarade både gips, osb och isolering, men timmerväggen, den gick inte alls. Hur i helvetes kan borrjäveln vara så jävla värdelös att den inte ens kan forcera trä? :mad:
Testa ett sånt här. Om maskinen orkar :)
 
  • Close-up av en IRWIN 20mm Blue Groove 6X träborr på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Testa ett sånt här. Om maskinen orkar :)
Hmpf, jag som tycker det är så svårt nog att borra rakt med en spiralborr... Sen är nog väggen minst 20cm tjock.
 
F Fluxor skrev:
Hmpf, jag som tycker det är så svårt nog att borra rakt med en spiralborr... Sen är nog väggen minst 20cm tjock.
Sätt skruvdragaren på en provisoriskt byggd bock eller något annat och borra på, rakt blir det iaf :D

Jag brukar skruva en regel i en IKEA-pall och sen låta dragaren "glida" fram på brädan
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M Mr.fluff skrev:
Monterat in och utdragbar markisduk i pergolan på altanen jag just snickrat ihop under semestern :)

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Hur har du bygg/fäst duken? Öljetter?
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Hur har du bygg/fäst duken? Öljetter?
Duken beställde jag från en markisfirma som sydde upp den åt mig. Sitter 18 öljetter på ”dubbelvikta rader” som jag föst tre rader med vajer i med vridna schackel från segelbåtshyllan. Kan fixa bilder på det senare om du vill?
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Ta gärna bilder på det, ska göra liknande hemma nästa år
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.