Byggahus.se
Vi har byggt ut vårt hus och då satt in pardörrar och gjort en ny entré, nu planerar vi en infart från detta hållet. Stengången går nu bara till altanen. Hur kan vi tänka och göra överlag i trädgården? Vi har en stor tomt på 1700 m2 och kan mixtra lite..
Vi vill få in mer lummigt, en mer ombonad trädgård. Mannen kan nog tänka sig en pool 8x4 m intill altanen. Framför altanen har vi ett orangeri. Tacksam för tips hur vi kan göra men även tips på växter /Fam Trolle
 
  • Vit villa med nybyggd altan och pardörrar, gräsplan framför och staket i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor trädgård med gräsmatta framför ett utbyggt hus med pardörrar, altan och svensk flagga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit villa med ny entré och pardörrar, stengång till altan, stor gräsmatta, orangeri och plats för pool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kvällsbild av hus med utbyggnad, pardörrar, altan och orangeri på en stor gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Välkommen till forumet!

Trevligt hus, påminner lite om ett amerikanskt hus i plantagestil.

Jag kastar ut en första tanke: Några lummiga träd som ramar in infarten tror jag skulle kunna bli stiligt. Det ser lite kalt och "nytt" ut för närvarande.
 
BirgitS
Peter Trolle Peter Trolle skrev:
Hur kan vi tänka och göra överlag i trädgården?
Det låter som en alldeles för stor fråga för detta forum (alla forum) och det kan vara bäst att anlita ett proffs som kan titta på trädgården i verkligheten, diskutera med er och lägga ner några timmar för att ta fram ett förslag.

Det här underforumet tror jag var tänkt till ett särskilt tillfälle när trädgårdsdesignern avsatte en hel kväll till forumet, normalt stället man frågor till trädgårdsdesignern här: https://www.byggahus.se/tomt/alla_fragor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.