Byggahus.se
Vinn multiverktyget som sköter om hela din gröna trädgård

EGO Power+ multiverktygspaket med röjsåg, häcksax, stångsåg, grästrimmer och tillbehör.

För att få full kontroll över buskar, häckar och gräs krävs en rad olika verktyg. Men inte om du köper ett multiverktyspaket, då fungerar samma motorenhet med flera tillbehör. Denna veckan har du chans att vinna EGO multiverktygspaket EGO Power + multitool MHSC2000E som innehåller både röjsåg, häcksax, stångsåg, grästrimmer och tillhörande nödvändiga prylar såsom 56-voltsbatteri på 4 Ah, laddare, sele och självklart motorenheten som de olika tillbehören monteras på.

Totalt värde cirka: 11 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter röjsågsklingan som ingår i kitet?
Svaret hittar du här: https://www.gronaverktyg.se/Start/M...paket_med_motorenhet_och_verktyg?id=MHSC2000E

1. EGO1203
X. ABB1203
2. ABB1500

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Sansan-82 och 1 till
  • Laddar…
Svaret är X ABB1203,

Min motivering:
Då vi i december flyttade till vårt första hus så är det mycket saker som behöver införskaffas för att enkelt kunna sköta om trädgården,
Då vi endast bott i lägenhet tidigare saknar vi allt vad gäller utrustning för trädgård,
Dessutom saknas ekonomin att införskaffa bra trädgårdsverktyg då sambon fortfarande studerar o högskola,

Att vinna detta kittet hade varit riktigt roligt då vi får allt vi behöver för att enkelt kunna sköta om trädgården.
 
Svaret är ABB1203

Som nybliven husägare så vore detta en fin hjälpreda när trädgård skall snyggas till och skötas. Och med bebis planerad i April så vill jag hellre lägga tid på honom än att greja med handverktyg i trädgården.
 
Svar: X

En motorsåg på skaft! Perfekt för att zombie-säkra huset!
 
  • Gilla
Tenchi och 3 till
  • Laddar…
Svaret är X ABB1203,

Då vi har stor trädgård har jag svårt med min reumatiska sjukdom att knuffa runt mina stora klumpiga fossildrivna maskiner..

Det skulle vart perfekt med en modern, batteridriven EGO multiverktygspaket.
 
Svaret är: X ABB1203,

Har nyligen flyttade in i hus med 1000 kvadratmeter tomt med både buskar, träd och mycket gräsmatta.

Detta vore ett perfekt kit att få så man kan hålla ordningen på trädgården då jag just nu inte har några verktyg alls =)
 
Svar: X (ABB1203)

Motivering: Jag köper (enligt min fru) alldeles för många skojiga verktyg som det nästan bara är jag själv som använder. (Alla här vet förstås att hon har fel; det finns inget som heter "för många verktyg"). Men trädgården är det hon som regerar över, så ett sådant här multiverktyg skulle vara något jag kunde glädja även henne med, och få henne att inse att bra verktyg är halva jobbet.
 
X :abb1203

Med över 9000kvm trädgård som på mäklarspråk hade kallats för "lummig" lantidyll och en fru med reumatiska besvär så blir trädgårdsarbete en väldigt stor post att sköta. Med bra maskiner istället för gamla härk med bensinmotorer så borde trädgårdsskötseln gå enklare och jag skulle få lite tid över att njuta av idyllen istället!
 
Rätt svar : X ABB1203

Ett EGO Power multiverktyg lär fungera bra mycket bättre än machete i djungeln som jag kallar trädgården hemma :)
 
Svar= X ABB1203

Motivering.
Med ett tak som precis blivit bytt, ett kök som renoveras och ett avlopp som inte håller ihop så skulle jag vilja överraska hela familjen med detta eminenta verktyg för trädgården.
Med en trädgård på 5000 kvadrat så känns detta som den perfekta lösningen för oss.:D
Hoppas på en massa tur (y)
 
Svaret är ABB1203, alltså svar X.

Sambon är alltid på mig om att vi måste fixa i trädgården, jag tyckte vi tog ett steg när vi i somras fixade en ny gräsklippare. Sambon höll dock inte med utan vill ta trädgården till nya nivåer.
Då hade verkligen den här hjälpt till då man slipper inköpa sjutton olika maskiner, då sparas det både på kontot och på platsen i garaget!
 
Svar x. ABB1203

Vi har en slänt på tomten där det bara växer ogräs, det är omöjligt att komma åt med åkgräsklipparen. Handjagaren vågar jag inte använda av rädsla för att halka och hamna under den. Detta kit med både röjklinga och trådtrimmer vore räddningen. Så för att rädda mina fötter hoppas jag att jag vinner den.
 
Rätt svar är: X
Oj! Nu avslöjade jag ju svaret... :surprised:

Äntligen kommer jag kunna frisera min galet växande trädgård utan att irritera grannarna med tvåtaktsljud och rök.
Och tänk att kunna smyga upp och överraska min fru med fräsch trädgård på morgonen utan att den arla trimningen förkortat hennes skönhetssömn :heart:
 
Svar x

Oj, allt jag saknar för våra nya häckar och äppelträd!
Vore ju alldeles fantastiskt (och tryggt) att slippa beskära häckar med motorsågen, och miljövänligare!
 
Svar: X (ABB1203)

Motivering: Med 3 veckor till inflytt i nybyggt hus så ligger vår familj verkligen efter här. Inomhusverktygen har stadigt ökad under åren i lägenhet men utomhusverktygen lyser (av självklar anledning) med sin frånvaro. Då vår tomt är grovplanerad med skog på tre sidor kommer det krävas mycket röj innan vi är klara med vår drömträdgård. Detta kommer hjälpa oss på vägen. Samt brukas flitigt de närmsta åren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.