Byggahus.se
Kan bara instämma med ovanstående! Är jättenöjd jag/vi med.... i Göteborg!

Man kan hitta skit om alla bolag om man letar lite, även Vårgårdahus.
Oftast är det man skriver negativt och inte det som var bra..... tyvärr!

Därför vill jag också lyfta fram Mjöbäcksvillan som en BRA hustillverkare! :)
 
  • Gilla
ryttarinnan och 2 till
  • Laddar…
Det är mycket ovanligt att husfabrikanterna har något med varken försäljning eller entreprenader att göra. Husfabrikanterna levererar bara byggsatser och material. Försäljarna är egenföretagare och byggare likaså. Därför är det inte ovanligt att missnöjda kunder klagar högljutt men på fel ställe.
 
Redigerat:
  • Gilla
McHolm och 1 till
  • Laddar…
Har tillsammans med Mjöbäcksvillan ritat och förverkligat vårt drömhus i Kungsbacka.
Det hela började med att vi presenterade våra enkla skisser för säljaren på Husknuten i Göteborg som sedan via ett otal besök bollade idéer och förslag omkring projektet, aldrig en enda känsla av att vilja ha ett snabbt och bekvämt sälj utan verkligen ett genuint intresse i att realisera vår dröm på ett så bra sätt som möjligt.

Hela vägen ifrån säljaren genom kontakter med fabriken och hantverkare har verkligen varit en behaglig resa där vi mötts av människor som bemött oss med intresse i vårt bygge samt lyssnat på oss i frågor och funderingar vi har haft, och idag står vi där med ett färdigt hus som blev långt mycket bättre och vackrare än vi någonsin hade kunnat föreställa oss.

Så, ja jag skulle definitivt rekommendera Mjöbäcksvillan.
 
  • Gilla
ryttarinnan
  • Laddar…
Är det Magnus du har haft kontakt med möjligtvis?
 
  • Gilla
Asfaltsjobbaren
  • Laddar…
crazytok skrev:
Är det Magnus du har haft kontakt med möjligtvis?
Nej, Göran.
 
Ok, då är vi uppenbarligen två som är nöjda med Mjöbäcksvillan men med två olika försäljare i Gbg. Vi kände Precis samma sak, fast med Magnus! :)
 
  • Gilla
Asfaltsjobbaren
  • Laddar…
Köpte ett first choice 1,5 utav dem och är super nöjd av slutresultatet + små saker som varit efter besiktning har inte varit några problem att lösa även jag köpte utav magnus på husknuten och han var till stor hjälp under hela processen
 
  • Gilla
Asfaltsjobbaren och 1 till
  • Laddar…
M Miashus skrev:
Vi har byggt ett hus med mjöbäcksvillan och är så nöjda. Det är andra huset vi bygger och är grymt kräsna på kvalitet och konstruktion. Vi bor i Jönköpings län och fick en fantastisk husförsäljare genom mjöbäck. Han har varit så tillmötesgående på alla plan och hjälpt oss jätte mycket med allt ifrån planering till tips och råd. Vi är verkligen jätte nöjda och har inget ont att säga om mjöbäcksvillan. Ser att det är en gammal tråd men tänker på nya byggare som söker info om mjöbäcksvillan.

[bild]
Måste fråga vad detta huset heter så snyggt. Har du bilder från insidan oxå? Och vad ligger prislappen på ca? Klara man sig med 3,5 milj.
Mvh Cia
 
Asfaltsjobbaren Asfaltsjobbaren skrev:
Har tillsammans med Mjöbäcksvillan ritat och förverkligat vårt drömhus i Kungsbacka.
Det hela började med att vi presenterade våra enkla skisser för säljaren på Husknuten i Göteborg som sedan via ett otal besök bollade idéer och förslag omkring projektet, aldrig en enda känsla av att vilja ha ett snabbt och bekvämt sälj utan verkligen ett genuint intresse i att realisera vår dröm på ett så bra sätt som möjligt.

Hela vägen ifrån säljaren genom kontakter med fabriken och hantverkare har verkligen varit en behaglig resa där vi mötts av människor som bemött oss med intresse i vårt bygge samt lyssnat på oss i frågor och funderingar vi har haft, och idag står vi där med ett färdigt hus som blev långt mycket bättre och vackrare än vi någonsin hade kunnat föreställa oss.

Så, ja jag skulle definitivt rekommendera Mjöbäcksvillan.

Hej
Vi står i valet att välja Mjörbäcksvillan alt Eksjöhus kaptensgården men det beror på prislappen och jag tycker stt mjöbäcksvillsn ärvrejäl och superfint .
Hur ser ert hus ut? Vill du dela med dig? Får gärna skicka till min mail
Dressyrhoppet@hotmail.com
Det jag vill ha är 4 sovrum varav ett ett masterbedroom och en stor walk-in-closet på ca 15 m2 huset stl ca 200-250 m2
Har du lust att bistå mig med era idéer
Mvh Cia
 
  • Gilla
Andreas998811
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Vi byggde med Mjöbäcksvillan för ca 1år sedan. Vi hade dock delad entreprenad så vi köpte enbart huspaketet från dem och hade egna snickare till resten.

Vi beställde ett hus som vi ritade själva, fick hjälp av Mjöbäcksvillan med arkitekt att göra fullständiga ritningar och allt flöt på hur bra som helst. Säljaren var helt underbart bra och engagerad! Tom nu i efterhand om man haft frågor har han varit mycket tillmötesgående och alltid hjälpsamma.
Då vi hade lite special panel som vi ville lasera innan montering så fick vi komma ner till deras fabrik och göra detta. Dom lät oss vara där helt själva och lasera vår panel med vår egenköpta lasyr.

Har BARA POSITIVT att säga om Mjöbäcksvillan och deras säljare i Göteborg!

Känner även några stycken andra som byggt med dessa. Och dom är lika positiva!

Tråkigt att det ska strula så för vissa och inte för andra. Man kan ju undra hur det har blivit så??? :/
Hej
Vi håller på ett hus från mjöbäcksvillan i Göteborg och har kommit till punkten som vi ska skriva på kontraktet men det står inte totalentreprenad eller nyckelfärdigt hus och vi lite oroliga har ni någon som har byggt i Göteborg med totalentreprenad hus?
 
Är det endast ett kontrakt för själva huset och alla entreprenader och är er avtalspart Mjöbäcksvillan?
 
M mr_bygg skrev:
Är det endast ett kontrakt för själva huset och alla entreprenader och är er avtalspart Mjöbäcksvillan?
Ja det står i kontraktet underleverantörer men det endast mjöbäcksvillan som vi ska skriva kontrakt med
 
Då verkar ni enbart ha en avtalspart vilket är det som brukar kallas totalentreprenad. Begreppet nyckelfärdigt är ganska luddigt och kan nog ha olika betydelser beroende på vem man pratar med. Det viktigaste är att ni är säkra på vad ni får när entreprenaden är färdig. Sen är slutresultatet beroende på de enskilda entreprenörerna och hur seriös hustillverkaren är vid eventuella problem så jag skulle oavsett entreprenadform kolla upp aktuella referenser både på hustillverkaren och underentreprenörerna.
 
A
M Maybelene skrev:
Hej!
Jag o min sambo har sett på många olika hus, o har nu bestämt oss för Mjöbäcksvillans Lindsdal.
Är det någon som har byggt eller bygger ett av Mjöbäcksvillans hus? Berätta! Vi vill veta allt! :)
Eller har någon har hört något negativt om dem o därför avstått från att bygga med dem?

Tacksam för alla svar!
I think your asking the wrong question. The question might be... ”How many people that have been paid off to keep quiet. They are a company from Borås so you might find enlightenment if you look in the courts there!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.