4 306 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Någon med erfarenhet med att bygga med Mjöbäcksvillan i generalentreprenad i Stockholmstrakten.
Hej, sett en trevlig husmodell Donsö från Mjöbäcksvillan som skulle passa vår tomt på Värmdö. Tyvärr kan man inte få totalentreprenad i Stockholmstrakten då de bara erbjuder denna service upp till 300 km från Mjöbäck.
Vågar man satsa ändå? Vi kan inte vara på plats särskilt ofta. Inte kunniga heller.
Generalentreprenad då. Säljaren informerar att han bara jobbar med folk som han känner eller som han har bra referenser på av folk som han känner. Vilken entreprenör man får, beror på skriver han, hur respektive företags orderläge ser ut. Låter som generalentreprenad då. Han skriver, oavsett vem som bygger finns jag alltid med i bilden fram till att huset är slutbesiktat och Mjöbäcksvillan har ju sitt garantiåtagande på materialet på samma sätt som entreprenören har sitt ansvar för uppförandet.
Någon därute som har anlitat detta företag för bygge i Stockholmstrakten och kan berätta om hur det fungerat med entreprenaderna vid byggandet.?
Tack på förhand.
Vågar man satsa ändå? Vi kan inte vara på plats särskilt ofta. Inte kunniga heller.
Generalentreprenad då. Säljaren informerar att han bara jobbar med folk som han känner eller som han har bra referenser på av folk som han känner. Vilken entreprenör man får, beror på skriver han, hur respektive företags orderläge ser ut. Låter som generalentreprenad då. Han skriver, oavsett vem som bygger finns jag alltid med i bilden fram till att huset är slutbesiktat och Mjöbäcksvillan har ju sitt garantiåtagande på materialet på samma sätt som entreprenören har sitt ansvar för uppförandet.
Någon därute som har anlitat detta företag för bygge i Stockholmstrakten och kan berätta om hur det fungerat med entreprenaderna vid byggandet.?
Tack på förhand.
L lbs51 skrev:Hej, sett en trevlig husmodell Donsö från Mjöbäcksvillan som skulle passa vår tomt på Värmdö. Tyvärr kan man inte få totalentreprenad i Stockholmstrakten då de bara erbjuder denna service upp till 300 km från Mjöbäck.
Tack på förhand.
Hur gick det för er? Blev det Mjöviksvillan?L lbs51 skrev:Hej, sett en trevlig husmodell Donsö från Mjöbäcksvillan som skulle passa vår tomt på Värmdö. Tyvärr kan man inte få totalentreprenad i Stockholmstrakten då de bara erbjuder denna service upp till 300 km från Mjöbäck.
Tack på förhand.
Hej eftersom Mjöbäcksvillan bara byggde totalentreprenad på en radie av 300 km från fabriken, kollade jag in inlägg från människor som byggt med general. Det var många som hade strul med generalentreprenör och sedan när kontakt togs med själva Huvudkontoret fick man ingen hjälp. Det avskräckte mig.Krille-72 skrev:
Vi valde Eksjöhus istället.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har någon erfarenhet av batteri från Samvolt?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Någon med erfarenhet av Varmvattenberedare m. inbyggd VP?
Vatten & Avlopp -
Vad har ni för erfarenheter av rikatronic 4 på RIKA kaminer. Värt merkostnaden? Vad tycker någon här??. Kan man räkna hem merkostnaden på något sätt.
Ved, Pellets, Flis -
Högtryckstvätt biltemas HPW 160 DB, 2500 W någon med erfarenhet?
Trädgårdsmaskiner -
Någon med erfarenhet av värmepump för enbart tappvatten?
Värmepumpar