Byggahus.se
Håller på att försöka hitta ett lämpligt sätt att förvara utedynorna till en loungegrupp men har svårt att hitta en bra plats då det är så många stora dynor. Är det någon som testat vakuumpåse och om det funkar utan att det blir några fula veck eller liknande på dynorna?
 
  • Gilla
larssad
  • Laddar…
Korvgubbe
Jag har testat vakuumpåse, dock inte för soffdynor utan för vintertäcken etc. Problemet som jag upplever det är att påsarna inte klarar av att hålla innehållet komprimerat mer än högst någon vecka. För egen del orkar jag inte hålla på och kolla och göra om så ofta så det blev degraderade till helt vanliga förvaringspåsar istället.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Jag har testat vakuumpåse, dock inte för soffdynor utan för vintertäcken etc. Problemet som jag upplever det är att påsarna inte klarar av att hålla innehållet komprimerat mer än högst någon vecka. För egen del orkar jag inte hålla på och kolla och göra om så ofta så det blev degraderade till helt vanliga förvaringspåsar istället.
Om det är bra kvalité på påsarna så brukar det kunna hålla ett bra tag så det är jag inte så orolig över.
 
Jyskpåsarna är i alla fall skräp. De lämnade vi tillbaka och köpte IKEAS istället, men vi har inte kommit så långt att vi fått använt dem än....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.