Byggahus.se
Har sökt och sökt i ett år, men inte funnit SÅ värst mycket som intresserat mig. Det som intresserat har varit SÅ dyrt. Det kanske Lappli också är. Har googlat och sökt här, men så hemskt mycket information finns inte ute.

Är det någon som byggt Lappli som kan berätta allt, det mesta om det mesta? Framför allt; kvalitet? Priser? (Priser på helt klart hus, inkl. övervåning)... den där bastun ingår den, och sen står det bakugn (låter helcharmigt).

Berätta!
Någon med hemsida? Bilder? :) :) :) :) :)
 
Lapplihusen som säljs här i Sverige är endast stomme, dvs väggar, fönster, dörrar, trappa invändigt, och lösullsisolering till tak.
Du får själv köpa kök, badrum, golv, tapeter.......
Bastupanel går att köpa med huset. Bakugnen som är inritad går lös på min 100 000 kr, den är extra.

Husstommen är lite dyrare än liknande här i Sverige, men kvaliteten är MYCKET högre och du kan själv komma med förslag på planlösning. Det var inga problem att ändra och flytta på väggar så att det blev som man ville :). Våra snickare klagade på att spiken var svår/tung att hammra in  ;). Virket kommer från norra Finland och är saktavuxen fur/gran = mycket hårt.
Det som vi klagat på har åtgärdats och våran säljare har varit helt kanon att prata med, han lyssnade på vad vi hade för önskemål och vad vi hade för behov.

Innan vi skrev på kontraktet så kontaktade jag konsumentverket, dom hade inte fått in något klagomål eller liknande på Lappli.

Bor du i närheten av Gbg så vet jag att det finns ett par stycken hus få se från insidan.

 
det är alltså helt omöjligt att få huset inrett i Sverige?
 
Ricky här på forumet har byggt ett Lappli, skicka en fråga till honom vettja!
 
Vi har köpt huset av samma säljare som Ricky.

Du kan nog få säljaren att ordna med ett nyckelfärdigt hus, men då lägger dom på 15-20% på hantverkarnas priser, minst!

Våran säljare rekommenderade några hantverkare, elektriker (fast han va även snickare :)), grundkillen rekommenderade han oxå.  Han tyckte det var bäst prismässigt att vi skrev egna kontrakt med dom.
Och vi verkar ha haft tur, det har inte dykt upp några obehagliga överraskningar än, förutom el-killen som råkade radera hela protokollet på elen, men i morgon kommer han och fixar till det felet, så vi kan koppla i strömmen och flytta in.
 
vilket hus byggde ni? har ni bilder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.