Byggahus.se
Hej!
Jag har ett Tylö Bastuaggregat mp, sport tror jag det heter. Nu är det bara två av tre slingor som fungerar, har kollar alla säkringar och dom är hela. Nu undrar jag vart man återställer temperaturskyddet på detta aggregat.
Någon som har koll?

I instruktionerna står det följande:
Temperaturakydd
Tylö aggregaten har inbyggt tempersturskydd i kopplingsdosan nedtill på aggregatet. Tempersturskyddet utlöses automatiskt om risk för överhettning uppstår. Har skyddet löst ut är det oftast beroende på felaktig ventilation, felaktig placering av aggregatet eller felaktigt fyllt stenmagasin. Fackman anlitas för att återställa temperaturskyddet.

Någon som vet vart och hur man gör det?

Tylö bastuaggregat i ett hörn med öppen kopplingsdosa och verktyg på bastulaven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Det sitter en liten grej monterad i taket under , för att se den för du leka bilmek , en del av dom är engångs andra går att trycka på något
I bland bränner stickisarna ( Abikomodell ) på elementen sönder , bara byta
eller termostaten , kan vara trepolig , en kontakt i den bränd
Annars kan du se här lite olika modeller på Ö-skydd
www.google.se/search?q=tylö+bastuaggregat+överhettningsskydd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidvrW6zebYAhVOLVAKHZ9IBD8QsAQIpQE&biw=1536&bih=735#imgrc=1d0iA8v0pbGY
 
L
Som kompliment Tylös har jag för mig bryter 2 poligt och är av engångstyp , för blir det fel ska orsak undersökas .
Det med att en slinga inte går kan vara att den sagt upp sig , men kolla anslutningarna
det är liksom normalt på dom
 
Haft en elektriker här och det visade sig vara timern som det va fel på. Någon som har någon begagnad man kan köpa eller vet vart man kan köpa begagnade reservdelar till bastuaggregat.
 
  • Defekt timer till bastuaggregat med synlig modellnummer och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Det är inte ett sportaggregat du har då , inga reglage på aggregatet
Du har en manöverpanel på utsidan bastun då
 
Du ser på bilden att det är reglage på aggregatet, där dom två rören sticker upp ska det sitta två reglage men har skrivit loss dom när jag tog bilden.
 
L
Den är rätt smal den du har , dom som sitter en en panel på utsidan är lite större , jag kanske har en sån , men har du frågat Tylö , det går att köpa direkt från dom , något pris vet jag inte
Har sökt efter din sort men hittar inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.