Byggahus.se
Svar: 2. 48 cm. Vi har precis köpt ett hus i slutet av juli. Vi har ingen gräsklippare och inte råd att köpa en bra gräsklippare. Detta skulle vara perfekt inflyttning gåva. Tack!
 
Klippbredden är nr 2-48 cm
Nu har vi, efter flera års slit, renoverat och byggt ut vårt hus och nu är det dags att ta itu med utemilljön. Det är en Klippo som kan göra det jobbet!
 
48 cm
Far och son deal - gräs mot mobil - Klippo gör det med stil!
 
Svaret är 2: 48cm

Min gamla Partner sjunger på sista versen och har hört att Klippo är en maskin som inte ger upp i första taget. Min mor har en 20 år gammal Klippo som fortfarande gör sitt jobb så en sån vill jag ha!
 
2 - 48 cm

Gräsmattan är viktig i min trädgård. Rabatterna kan se ovårdade ut, det är okej, så länge bara gräset snyggt klippt och utan ogräs så ser trädgården ändå väldigt fin ut. Med en ovårdad gräsmatta däremot så ser hela trädgården ovårdad ut, oavsett hur fina rabatterna är.

Idag klipper jag med en handjagare, som är trög, tung och tar tid. Efteråt måste jag gå och räfsa upp allt gräsklipp, som annars ligger i högar och sänker intrycket på trädgården.
Den har problem att ta ute i kanterna på gräsmattan, missar man att klippa någon gång så får man nästan dela upp klippningen för att man ska orka när gräset har växt sig bara lite för högt.

Med en Klippo Champion hade jag fått en jämnare klippning på gräsmattan, mulchningen hade gjort att jag hade fått ett finfördelat gräsklipp som inte hade märkts på gräsmattan och som hade brutits ner till ny energi för gräsmattan så att jag hade sluppit göda den så mycket som behövs för att den ska hålla sig vacker och fin.
När jag är iväg på semester och gräset växer utan kontroll, så hade det löst sig lätt genom att ta bort mulchningsinsatsen för att effektivt kunna klippa högre gräs.
Ogräset hade fått sig en match, och kanterna hade kunnat klippas utan problem eftersom den är så lättstyrd..

Med en Klippo Champion hade jag kunnat få den där fina gräsmattan som man bara ser hos professionella skötare..
 
Svar: 48 cm, 2

Sambon tjatar om robot men allt jag vill ha är en klippo till vårt nya hus. Har haft en tidigare och tyckt den varit toppen! Så om vi vinner kan sambon sluta tjata och jag ta mig an gräsmattan på eget bevåg!
 
Svar 2. 48 cm

Den gamla klipparen är lagad så många gånger att det inte går mer, den läcker bränsle och låter illa. En ny Klippo vore toppen!
 
Svar: 2,

Har hört av andra som kör med Champion att det är en suverän klippare.
 
2. 48cm

Vore trevligt med en Klippo, nu när min nuvarande gräsklippare bara vägrar att starta.
 
Svar 2.

Mor min har precis fått ett hus att hyra efter några år inne i stan. Nu har hon fått sin trädgård att pula i, men följde med en gräsmatta på 2000kvm som behöver skötas också Hade givit denna Klippo till mor om jag vunnit.

Har en Klippo själv som bör ha passerat 30 år som vi fick av tidigare ägare av huset, funkar kanon än
 
2. 48 cm

Köpte klippare av annat märke,
sliter nu hårt och ryggen värker.
Klippo det är fint minsann,
tänk om just en sån jag vann.
Grannen säger ooh och aaah,
Klippo Champion vill jag ha.
 
Oj vad roligt med så stort deltagande! Det verkar som att många är i behov av ny gräsklippare. Efter lång läsning och många diskussionsrundor har vi kommit fram till att veckans vinnare inte är någon mindre än vår medlem Biffen87. Kanske kommer din nya Klippo hinna klippa hela gräsmattan snabbare än vad det tar er att starta er gamla :p. Stort grattis till vinsten!

Motivering:
För ja har nått gammalt från hippitiden eller något som lever sitt egna lilla liv. Man får börja med å hålla på å finsjustera en dryg halvtimme så den går som den ska, dvs så den inte dör, å det som fungera förra gången fungerar givetvis inte nästa gång. Sen får man be till gudarna att den inte dör under klippningen av 1700 kvm gräsmatta för då får man ett rent helvete å få igång den igen, vilket händer varje gång. Å efter varje klippning luktar man som en 15 åring som kört en gammal 2-taktsmoppe om inte värre. Så en ny klippare som klipper gräset snabbare än va de tar för mej å få igång min hade varit kul å vinna
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Oj vad roligt med så stort deltagande! Det verkar som att många är i behov av ny gräsklippare. Efter lång läsning och många diskussionsrundor har vi kommit fram till att veckans vinnare inte är någon mindre än vår medlem Biffen87. Kanske kommer din nya Klippo hinna klippa hela gräsmattan snabbare än vad det tar er att starta er gamla :p. Stort grattis till vinsten!

Motivering:
För ja har nått gammalt från hippitiden eller något som lever sitt egna lilla liv. Man får börja med å hålla på å finsjustera en dryg halvtimme så den går som den ska, dvs så den inte dör, å det som fungera förra gången fungerar givetvis inte nästa gång. Sen får man be till gudarna att den inte dör under klippningen av 1700 kvm gräsmatta för då får man ett rent helvete å få igång den igen, vilket händer varje gång. Å efter varje klippning luktar man som en 15 åring som kört en gammal 2-taktsmoppe om inte värre. Så en ny klippare som klipper gräset snabbare än va de tar för mej å få igång min hade varit kul å vinna
Tackar ödmjukast. Riktigt kul att vinna :rofl:, sist ja klippte gräset med den så kallade hippimaskinen så va ja på gränsen till å ge upp, den va riktigt svårstartad å givetvis flög knoppen till snöret av å alla som har varit med om det vet hur frustrerande det är.
Här e en bild på den så kallade hippimaskinen/2-takts moppen.
Tack än en gång :)
 
  • Gilla
KikiA
  • Laddar…
Varför hittar man inte vem som vann?
 
Eila Lindblom Eila Lindblom skrev:
Varför hittar man inte vem som vann?
Bøacka en sida. Biffen87 blev den lycklige! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.