Byggahus.se
Tänkte det kunde vara trevligt med en tråd för ägare av Netgear Arlo. Tråde är ju självklar även för andra som är nyfikna och har frågor att ställa! :)
 
  • Monterad Netgear Arlo säkerhetskamera under ett takutskott, svartvit bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
carlfredrik och 1 till
  • Laddar…
Coolt!
Tänkte beställa ett PRO kitt med 3 kameror från staterna nästa år!

Med vänlig hälsning, fremax
 
fremax fremax skrev:
Coolt!
Tänkte beställa ett PRO kitt med 3 kameror från staterna nästa år!

Med vänlig hälsning, fremax
:) Varför vänta tills nästa år? Prissänkning?
 
En kolleaga ska dit då så han vår ta med sig det tillbaka så blir frakten gratis och ingen tull förhoppningsvis:)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Daniel_76
  • Laddar…
Slog till på 4-kameras-modellen på webhallen för 7490 som dom har nu. Mycket pengar - men per kamera helt ok pris! :)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Siktar på att försöka få tag i en Arlo Q för bra pris för att ha inomhus.
 
  • Gilla
goodyear77
  • Laddar…
EBay , ca 1300-1500:- inkl. Frakt!

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Daniel_76
  • Laddar…
Hur är kompatibiliteten med Apple home ? Skulle gärna vilja att Siri + Hue + Arlo + yale + min Ring Doorbell lirade ihop

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Har just satt upp första kameran i ett kitt med 4 st.
Är lite besviken såhär långt. Tar lång tid att komma upp live mot kameran.
Är det normalt?
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Har just satt upp första kameran i ett kitt med 4 st.
Är lite besviken såhär långt. Tar lång tid att komma upp live mot kameran.
Är det normalt?
//Henry
Lång tid innan du ser någon bild?
Vad har du för hastighet på ditt bredband?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Lång tid innan du ser någon bild?
Vad har du för hastighet på ditt bredband?
Fiber 100/100
/Henry
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Lång tid innan du ser någon bild?
Vad har du för hastighet på ditt bredband?
Ja, det tar mycket lång tid att koppla upp. Ibland 5 min.
Jag kanske missförstått något? Men jag tycker Arlo Pro verkar vara rätt korkat byggd. Centalenheten är en egen Wfi-Router på 2,4 MHz nätet men utan vanliga routeregenskaper. Man kan inte sätta in repeaters. Hade varit mycket bättre om den jobbat med WiFi som all annan utrustning. Då hade det varit enkelt att vidga täckningen. Nu täcker den bara så långt centralenheten når.
//Henry
 
  • Gilla
Daniel_76
  • Laddar…
Nu har jag fått den svårast placerade kameran att gå men jag fick använda signalmätning i telefonen för att hitta platsen där signalerna hittade igenom.

Man kan se laddningen på en kamera när den är installerad med batteri men hur kan man veta att ett Arlo batteri är fulladdat när det laddas?
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
JMen jag tycker Arlo Pro verkar vara rätt korkat byggd. Centalenheten är en egen Wfi-Router på 2,4 MHz nätet men utan vanliga routeregenskaper. Man kan inte sätta in repeaters. Hade varit mycket bättre om den jobbat med WiFi som all annan utrustning. Då hade det varit enkelt att vidga täckningen. Nu täcker den bara så långt centralenheten når.
//Henry
Vad jag förstått så är det av tekniska skäl, ingen av de nuvarande wifistandarder (802.11b till 802.11ac) klarar av att köra så driftsnålt som Arlokamerorna gör, utan Netgear satsade på en modifierad variant. Även sett forskningsprojekt, där man använder modifierade varianter av 802.11g eller 802.11n, lite osäker vilket de bygger på, och som drar mycket lite ström, klart intressant för hemmaautomation.

Och jag tror att det nog stämmer, hade dagens wifisystem kunnat köra med så låg energiförbrukning, så hade vi haft många fler konkurrenter till Arlosystemet ute på marknaden redan igår....

(Är inte tillräckligt påläst om 802.11ax för att säga om det kommer innebära att vi får kan få wifisystem med lägre förbrukning, men det kommer vi ju få se under 2018 isåfall)

Har kanske för litet hus, men är ändå imponerad av att min Arlo II basstation når längre, än vad min Apple TimeCapsule 802.11ac gör, både inne och utomhus.

Sedan önskar jag väl att man bara hade Prokamerorna kvar, så att priserna sjönk på dem så man kunde sätta in lite fler kameror med bättre bild..... Och det vore guld att få till en wifi för hemmaautomation, så man slapp fundera på zigbee eller Z wave, utan kunde köra något som både var en riktig standard, och som gärna fanns med per default på varenda grej som tillverkades.
 
  • Gilla
prichard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.