Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
finns flera trådar här i Forumet, bara att söka, skall själv köpa en bara gräset blir sått/lagt
 
Hej på Er!!

Jag har en Automover, och jag säger bara en sak.....
Det är ta mig fan den bästa pryl som jag någonsin har inhandlat, nu är våran gräsmatta rätt så rejal, ca 1500m2 samt en annan sektion på 200m2. Den stora sektionen är helt plan med med en liguster häck ut efter långsidan , hur som helst det går inte en dag utan att man får beröm för den GRÖNA PERFEKTA gräsmattan,
sen vi skaffade Automovern så har man ALLTID den perfekta grässmattan, tackvare att den klipper så ofta så blir aldrig gräset så långt och det som blir av klippningen går ner som näring i gräsmattan, jag brukar gödsla med algomin 3 ggr per säsong ,vår , sommar och höst. Men det är automovern som gör grovjobbet, så mitt råd är att du köper en, den är jätte enkel att installera samt att programmera , ett barn kan klara av det, vad det gäller underhåll av den så byter man 3 stycken knivblad ( ser ut som mattblad) kostar ca 80 kr, man gör det 2 ggr per säsong, sen så har det varit små buggar i styrsystemet , men det är bara att kolla med handlar'n så tar du ner maskin till honom så smäcker han i ny mjukvara iden, min handlare kommer förbi hemma med laptoppen och trycker ner ny mjukvara
så jag har inte ens behövt att åka ner till honom.

Lycka till

MVH
Skopis
 
Vad kan en sådan liten tingest kosta?
 
Typ 18500 kr. Som en åkgräsklippare ungefär :)
 
skopis skrev:
Hej på Er!!

Jag har en Automover, och jag säger bara en sak.....
Det är ta mig fan den bästa pryl som jag någonsin har inhandlat,
Det låter ju onekligen väldigt bra. Två frågor: Vilket märke är det på din automover och hur är det med ljudnivån, störs grannarna? :D
 
Min Automover är av märket Husqvarna, men i samma veva
som jag inhandlade min blev de uppköpta av Electrolux, så på alla som säljs i landet i dag står det Electrolux, och den låter ingenting, den går i stort sett dygnet runt, vårat sovrums fönster ligger ca 3 meter ifrån gräsmattan och man hör ABSOLUT ingenting., tänk er själva vad många timmar man sparar varje vår och sommar , sen till hösten lyfter man bara in den i garaget, svårare än så är det inte

MVH
Skopis
 
Solana skrev:
Denna då... verkar ju vara ett helt annat pris men sämre kvalité kanske?

edit: länken försvann  ???
[länk]
Den verkar inte ha laddstation till det priset tyvärr, bara manuell snabbladdare. Dessutom kanske det är svårt att få tag på nya knivar om de behöver bytas. Fast den klipper ju rejält mycket bredare än Automower. Finns med laddstation också för en rejäl slant mer.
 
Vi har oxå en Automover från Husqvarna/Electrolux - den fungerar superbra!

Vår gräsmatta är bara på ca 500 kvm, men det är hur skönt som helst att slippa måstet med gräsklippningen. Gräsmattan är alltid nyklippt. Det sägs oxå att automoverns vibrationer i marken gör så att sorkar och mullvardar inte trivs.

Trots det höga priset på 18500 kr så kan jag bara rekommendera alla att köpa en automover, den sköter i princip sig själv, den väsnas inte lika mycket som en gräsklippare och den sprider inga illa luktande ångor kring sig (som en bensindriven klippare gör).
 
Är Husqvarnas och Electrolux automower precis samma maskin, med olika skal, eller skiljer de sig på någon viktig punkt?
 
Ang ljudnivån: Är det inte så att grannar kan bli irriterade om det är en maskin som låter många timmar varje dag - det blir ju liksom aldrig helt tyst i kvarteret. Även om den låter mycket mindre än en bensinklippare så låter den ju....någon som har erfarenhet av detta. Min tomt är rätt liten och grannarna är jämnt ute i trädgården och pular..

magnus
 
Risk för stöld?
 
yonna skrev:
Risk för stöld?
Husqvarna/E-lux apparaten har en kod som man måste trycka in för att starta den..

 
... men om den nu snurrar runt på gräsmattan när jag ligger och sover i godan ro ... då vore det väl en enkel match att bara ta den under armen och gå sin väg? Även om maskinen är kodad brukar det ju alltid finnas ljusskygga individer som är duktiga på kodknäckning för en ljusskygg summa ...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.