Byggahus.se
Sitter och letar igenom nätet efter handfat till vårt nya badrum. Letar efter ett handfat som ska ställas uppe på en skiva och det ska vara fyrkantigt, gärna med "skarpa" hörnor. Har kollat på Artic från Gustavsberg då vi ska Wc-stolen i den serien, men tyckte inte om deras handfat. Såg att Kvik hade ett handfat som såg rätt bra ut, men vad finns det mer för tillverkare? Ifö hade inget som föll oss i smaken och inte heller Willroy & grabbarna. ( Kanske dock mest pga deras hutlösa priser :'( )

Så är det någon som har några tips, så tar jag gärna emot dom ;)

 
Tack Fasting! Där fanns en del snyggt ;)
 
Frej Jonsson (FJ) har båda ovanstående i sin utställning. En hel del mycket snyggt och tro det eller ej; användbart. ;)
 
Kolla på www.sigro.se , en klassisk kostnads sparare när man håller på och grejjar. Köpte själv en IDO serie som kostade 20 000 på affären för 16500. Enda skillnaden (förutom att jag sparade pengar) var att jag fick det hemkört när jag beställde via internet och det var ju inte helt fel ;D
 
Köpte två sådana handfat som du beskriver på silvan bygg i jönköping, bra pris var det...
 
Kolla på www.sigro.se , en klassisk kostnads sparare när man håller på och grejjar. Köpte själv en IDO serie som kostade 20 000 på affären för 16500. Enda skillnaden (förutom att jag sparade pengar) var att jag fick det hemkört när jag beställde via internet och det var ju inte helt fel  
Ja vi har kollat på Sigro och även varit där live, men har ändå inte riktigt hittat det vi söker. Har även funderat på om man ska köpa ett handfat som är avsett för att ha inbyggnadsblandare i väggen, alltså inget handfat man ställer blandaren uppe på fatet. Problemet är att jag vill inte ha blandare inbyggt i väggen, men skulle man kanske kunna ställa en vanlig blandare bakom eller snett bakom ett sådant fat? Och hur skulle det se ut? Går ju att köpa till förhöjningsringar till blandaren just för sådana endamål. Anledningen till att jag spånar på det är att jag hittade ett handfat från Gustavsberg ikväll som jag skulle kunna tänka mig.

TS6321_w_i.jpg

Dock så är detta anpassat för inbyggnadsblandare så det är säkert inte emaljerat på baksidan pga att det är tänkt att stå mot en vägg. Det var det heller inte på Artic tvättstället avsett för bänkskiva Har man blandaren bakom fatet ( vi kommer att ha en bänkskiva som är 60cm djup ) så syns ju baksidan också. Ska maila Gustavsberg och fråga. Återkommer när jag har fått svar!
 
Givetvis var det oglaserat >:(

Får väll leta lite till då ;)

Köpte två sådana handfat som du beskriver på silvan bygg i jönköping, bra pris var det...
Svartjobbarn: Var det länge sedan? Du har ingen bild på dom?
 
Kika på dansani dom har snygga prylar. Ett tvättställ som heter square bla
 
Det finns ju blandare som är avsedda för att ställas bredvid ett handfat. Hos Hans Grohe i serien Axor Starck finns ju t ex en sådan blandare.
 
Det finns ju blandare som är avsedda för att ställas bredvid ett handfat. Hos Hans Grohe i serien Axor Starck finns ju t ex en sådan blandare.
Det går också med våra blandare, så det är inget problem. Däremot blir det problem att fatet inte är emaljerat baktill då vi inte ska ha det in mot väggen.
 
Det var inte länge sedan de ser ut så här!



bild0342ap.th.jpg
 
Dom såg ju ut som det vi letar efter! Vad kostade dom om man får fråga?

Har inget Silvan där jag bor, men kan kanske skicka en spion :D

Du vet inte vad faten hette eller art.nr? Och vad är det för mått på dom?
 
de heter sanindusa och måttet är 45*60cm. Priset var 495 eller 595 per styck kommer inte riktigt ihåg ;)
 
Det var ju billigt! Ska kolla om jag inte kan skicka någon släkting och handla ;)

Är dom 60 breda och 45 djupa? Ska nämligen ha ett 120 skåp med en 60 cm djup skiva. Men dom finns kanske i andra storlekar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.