Byggahus.se
Jag önskar elforumet en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

2015-01-25 19.20.00.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Bilden är inte från i år...)

Tack till
Avemo och b_hasse med sina djupa tekniska kunskaper,
elmont som oförtröttligt svarat på allt, med E-nummer, jag bugar mig djupt,
fullmoon vår allra främste yrkesskicklighetsman,
GK100 som är referensen i samtliga frågor, inklusive exotiska vattenfyllda ihåliga kopparledningar,
tommib som hugger på alla frågor som vi andra tröttnat på
Tobbe_3 som alltid har den sista vinklingen på olika frågor,
lars_stefan_axelsson vår lärde man,
Mikael_L som är vår instutition och alltid har långa svar på lut
hempularen alltid med eftertänksamma svar,
och Demmpa, Donald-Duck, Emil_K, Enk Projektet, EyEr0n, Fotografen, FrittDrag_II frlise, f91jsw, Hojte, hpnisse, HSP, Jiwas, Jonas L 84, Müssli, nisse123, PNO, PST, Patrick E, pelpet, petersv, prototypen, Pr95, sajjen, Slugge, snaggletooth, SueCia, tuktuk, Yrrol och alla andra som bidrar till kunskap på forumet. Ber om ursäkt för alla jag glömt här.

Var är mycke_nu, Alfredo, Rrrrr, Patrik_Hed, Richard Ågren, LGG-01?

Vill även sända en hälsning till devavi, Elinstallatör2, aldrigklar och andra som tycker det ges livsfarliga råd här att ge forumet en chans år 2016.

Bosse
 
  • Gilla
el-guran och 13 till
  • Laddar…
S
God Jul! (Snart är det ordentligt lyse i garaget :) )
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ja god jul på dig också din gamle räv ;)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Instämmer! :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
God jul och tack för hjälpen i år!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
tommib
God jul och tack för alla lärdomar. Som nybörjare (relativt sett) ger jag gärna tillbaka till de som jag kan hjälpa :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Detsamma...
 
God fortsättning!
Tänk att man är uppräknad i denna illustra samling. :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
God fortsättning och ett Gott Nytt År :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Gott nytt år Bo. Och tack för att du bidragit med att bygga upp min kunskap.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tack detsamma och tack för att du får gamla IRL-elektriker att tänka till en extra gång emellanåt. Trots att jag har jobbat med el i nästan 30 år har jag mycket att lära, eller rättare sagt mycket att lära om.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tack detsamma!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tack detsamma! Hoppas på ett lika givande år 2016.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tack detsamma till er alla. Stort tack till alla som delar med sig av sin klokskap.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Mikael_L
Ja gott nytt år på er, forumvänner.


Nivån på elforumet på byggahus är skyhög, tack vare alla goda och kunniga skribenter.

Tack vare detta forum har jag kunnat mer än de allmänbehöriga elektriker jag träffat på. ( i alla fall i någon fråga ... ;))


Vi har alla olika behov och intressen och vinklingar, så vilka trådar och skribenter som berikar en själv är nog högst individuellt.
Jag ska inte sticka under stol med att TS och GK100 antagligen gett just mig allra mest, då jag gärna grottar mig ner i regelverk och teknikaliteter.

Men alla sunda och jordnära råd som kommer ifrån både de yrkesverksamma elektrikerna och insatta hempulare så har många fallit i god jord hos mig.

elmont och den numera på forumet ej synlige sawsaw får representera snusförnuft fångat i ett långt yrkesliv, för mig.
Den kärve och svåre sawsaw gillade jag. Han sket lite då och då vad reglerna föreskriver, utan röt bara till "MEN så gör man bara INTE" typ. ;)

Nä det blir skitdumt när man börjar nämna användare såhär. Hur noga jag än skulle försöka vara så skulle jag missa en massa viktiga skribenter. Ni får helt enkelt ta emot ett stort kollektivt tack ifrån mig för att ni gör detta forum till den fantastiska plats det är.


Och inte heller glömma att tacka forumägarna, och kanske i synnerhet hempularen som haft den sega uppgiften att hålla styr på denna spretiga (och ibland bråkiga) forumsdel.
Det är säkert mycket tack vare moderatorerna som det är såpass bra.


Gott nytt år på er.
 
  • Gilla
tommib och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.