Byggahus.se
"Är du en av de som blir stressad av alla bilder på perfekta hem, eller inspireras du?"
Jag vill gärna se en bild på det "perfekta" hemmet.
 
Jag förstår precis vad som menas och jag kan berätta att jag blir både stressad och inspirerad på samma gång. :)
 
huggan skrev:
"Är du en av de som blir stressad av alla bilder på perfekta hem, eller inspireras du?"
Jag vill gärna se en bild på det "perfekta" hemmet.
Vad som är "perfekt" sitter i betraktarens öga. För egen del är läget det viktigaste. Resten går oftast att åtgärda och handlar mer om prioriteringar :confused:.
 
imported_Benno skrev:
Vad som är "perfekt" sitter i betraktarens öga. För egen del är läget det viktigaste. Resten går oftast att åtgärda och handlar mer om prioriteringar :confused:.
Ja just därför ska man passa sig för att använda sådana formuleringar.
 
Först och främst så ligger ju vad som anses som perfekt i betraktarens ögon och kan skilja mycket. Angående huruvida man blir stressad eller inspirerad beror väl på hur nöjd man själv är med hur man har det hemma. Har man ett projekt på gång kan jag ju förstå att man söker inspiration, men annars finns det väl ingen anledning att följa en massa inredningssidor på instagram om man inte uppskattar det.
 
Jag blir inspirerad av fina bilder och bra idéer. Det handlar ju inte om att ha ett perfekt hem utan om att hitta sin egen mix i ett levande hem där mycket händer. Man kan underlätta vardagen genom att planera in en viss ordning och smart förvaring, samt rensa med jämna mellanrum.
Jag gillar t ex att gå in på Granit och drömma om all ordning jag ska ha, men gör kanske bara en liten bit av det och blir nöjd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.