Byggahus.se
Köpt badkarsvägg från Hemvaruhuset. Märket är Macro. Fick dock fel vägg hemskickad och har varit i kontakt flera gånger med Hemvaruhuset som alltid svarar (både på telefon och e-post). De har sökt Macro flera gånger och Macro har lovat ringa upp mig under flera dagars tid, men så har inte skett. Jag skickade också ett e-postmeddelande till Macro för många dagar sedan som inte besvarats.

Tyvärr hade jag redan betalat väggen när deras misstag uppdagades. Det finns två väldigt lika väggar men med en väsentlig skillnad: gångjärnen. Den jag beställt skulle gå åt båda hållen, men den jag fått går bara åt ett håll - och åt fel håll. När man öppnar den och klivit in i badkaret kan man inte stänga den igen för då står man i vägen.

Hur som helst. Har ni någon erfarenhet av Macro?
 
A
Jag har duschhörna från Macro, en sån här med infällbara dörrar. Har fungerat utmärkt i 8 år. Jag köpte nya släplister för något år sedan via deras hemsida. Inga problem alls. Jo, nån dörrknopp slog jag av för ännu fler år sedan och ringde till dem och om jag inte minns fel skickade de nya alldeles gratis.
 
Har du köpt väggen hos Hemvaruhuset så får ju de lösa ditt problem, du ska inte behöva prata direkt med tillverkaren...
 
Ja, 13th Marine, det är lite märkligt då Hemvaruhuset är säljaren.

Hur som helst har jag fått kontakt med Macro nu och vi diskuterar lösning. Återkopplar gärna hur det går så ni vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.