Byggahus.se
Läste i en tidigare tråd om att man har problem med silikon som möglar. Då rekommenderades PCI (var köper man det?).

Köpte i somras Hornbachs eget våtrumssilikon och bytte ut missfärgat silikon inför visning för försäljning. Nu, några månader senare är detta silikon på sina ställen helt svart av mögel. Är det fler som haft problem med Hornbach? Är det fler märken man ska undvika.

Även om vi ska flytta så känns det som om vi måste byta silikonet. Dessutom kan det vara bra att ha "rätt" märke när vi nu snart ska påbörja renoveringen av det nya huset!
 
Det var troligtvis min tråd du syftar på.
Jag testar nu PCI och skall se om det håller bättre.

Allt silikon möglar efter ett tag men frågan är vilket som håller längst.

Mitt PCI har än sålänge inte visat några mögeltendenser men det har å andra sidan bara suttit där i 5-6 månader.
Jag köpte mitt PCI på kakelcentralen i Helsingborg.
 
Jag har använt Cascos Våtrumssilikon, som är antimögelbehandlat, i vårt badrum och dusch som gjordes för ett och ett halvt år sedan. Inga tendenser till mögel. Rengör med badrumsrengöring + putssvamp 1-2 ggr/månad.
 
GoForIt skrev:
Jag har använt Cascos Våtrumssilikon, som är antimögelbehandlat, i vårt badrum och dusch som gjordes för ett och ett halvt år sedan. Inga tendenser till mögel. Rengör med badrumsrengöring + putssvamp 1-2 ggr/månad.
Det var just det silikonet som möglade hos mig..............
Skönt om det bara är ett fåtal som drabbats.
 
www.bkr.se anger att hörnor ska silikonas. Men hur bra är det på en skala om eländet möglar?

Hur komma åt och rengöra bakom badkar. Måsta man dra fram eländet ett par gånger om året? :-/

Finns det något (våtrums)silikon som inte möglar ???

/Ulf
 
är det inte så att det bara är ytan på silikonet som möglar och kan isåfall rengöras??
 
drx skrev:
Det var just det silikonet som möglade hos mig..............
Skönt om det bara är ett fåtal som drabbats.
Då skulle jag råda dig att ringa, eller maila direkt till Casco. Jag har pratat med dem vid några tillfällen, och jag upplever dem som både mycket schyssta och rappa med svar och tips.
 
GoForIt skrev:
Då skulle jag råda dig att ringa, eller maila direkt till Casco. Jag har pratat med dem vid några tillfällen, och jag upplever dem som både mycket schyssta och rappa med svar och tips.
Gjorde detta och fick 2 nya tuber med silikon, kände mig dock inte motiverad att använda dessa igen.........därför bytte jag fabrikat. ;)
 
Jag har också använt Casco och det har fungerat felfritt än sålänge.... :surprised:


/ PJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.