Byggahus.se
Hej alla.Står i slutfasen av en omfattande renovering och ska snart beställa köket. Har hitttat en lucka på Köksgiganten som vi fastnat för. ( www.koksgiganten.se )Hittar däremot inga dirrekta omdömen för detta företag på internet och de vill ha 20% i förskott. Vill gärna veta lite mer om dem innan man "ger" bort pengar.Någon som handlat där? Erfarenheter?Tack på förhand.
 
På deras första sida står att företaget hette 1001 köksluckor förut så du kan försöka googla på det. Finns ett äldre omdöme på byggahus.se och en artikel i DN. Hittade några andra referenser och alla verkar vara nöjda med dem.
 
Har inte haft något med dem att göra, men ska snart göra i ordning köket också så jag har tittat runt en del... Jag tycker inte att de känns seriösa, hemsidan ser inte professionell ut och språket är (i en grammatikdrakes ögon) urdåligt. Jag vill i alla fall inte beställa kök från en sida som ser ut att vara översatt med Google Translate!
 
Tack för svaren.
Det är en chansning var man än beställer om det är internet. Har även tittat på Unique Wood och även där är det stor brist på information.
Kanske innebär det nöjda kunder, för annars hade det nog skrivits mer om dem.
Håller med at hemsidan är lite halvdan.
 
Nä, att handla på internet är ingen chansning om man handlar från webbutiker med säker e-handelsloggan. Jag har köpt mkt på nätet men handlar bara av seriösa företag som är med i just säker e-handel.
 
Förskottsbetalning är ju alltid en risk
 
Jag beställde några måttanpassade täcksidor. Leveranstiden var 4-6 veckor, men leveransen kom efter 3 veckor.
Frakten var dyr ,490 kr. Om man inte kan sitta hemma och vänta på DHL så kan man hämta på närmaste DHL terminal. Jag hade inget att anmärka på täckskivorna. Jag hade beställt en liten skiva i en annan färg och det reagerade Köksgiganten på. En anställd ringde mig för säkerhets skull och kontrollerade att det var rätt.
Seriös firma som kan lösa många problem när man bygger ett kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.