Byggahus.se
Funderar på larm till min villa. Men det finns många som säljer.
Har tittat på hem-larm,com men har någon erfarenhet av dom? Sen chatta jag nyss med sakerhetsbutiken.com och servicen verkar snabb där.

Någon som vet mer om dom? se länk villalarm

 
Glömde tillägga att det är dom här larmen vi är intresserade av. Villalarm
Verkar enkla och styra, men undrar om det är samma som vikinglarm säljer.
 
Har själv liknande GSM. Är nöjd. Min varnar direkt då strömmen går. Och det gillar jag. Under det senaste året, aktiverades den 2ggr. Men hellre en gång för mycket...
 
Tack för snabbt svar. Jag har ju hört att dom larmen ska vara lätta och installera mm. För sen finns det jobbiga larm som är en hel vetenskap. jag ska skriva mer med dom i chatten:)

Men tack än en gång.
 
Fick svar att: Det finns två typer av detta gsm larm, Det ena är det som vikinglarm säljer och har inte möjlighet att ställa in egna namn för vilken zon som löser ut. Och att det enkelzon larm vikinglarm har inte heller har möjligheten att ställ ingångstid. Sen det enkelzon larm som sakerhetsbutiken har kan man ställa in zonnamn och ingångstid. Då får man sms om vilken zon som löser ut. känns bra att få veta om det är brand eller rörelse detektor.
 
Nu blev det larm från sakerhetsbutiken köpte det här larmpaketet
Återkommer med mer information om köpet var grisen i säcken eller ett bra köp.
 
Redigerat:
Har själv ett från Vikinglarm och som du sa så hanterar den inte zoner med avseende på ingångstider, vilket jag verkligen saknar. Tex om jag går in via huvuddörren så vill jag ha en ingångstid på 10 sekunder fast inte om altandörren öppnas.
Jag har även haft strul med att en sensor inte ibland upptäcks vid brytning- och det här är problemet med störningar i frekvensbandet på de här billiga produkterna. Men jag är ändå hyfsat nöjd... Man får vad man betalar för..

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
Supernöjd med mitt larmpaket och service. Mitt larm har än så länge fungerat bra. Och måste berömma för snabb hjälp via deras chatt trots att klockan var närmare halv elva på kvällen. stort + till er.

Som du skriver pgoth så ser jag det som en säkerhetsbrist att man måste sätta ingångstid på hela systemet. Det innebär att tjuven hinner en bra bit in i huset innan larmet går.(Inte bra).

Mitt larm går direkt någon triggar en dörr, men jag har fördröjning på vissa sensorer. Det är sant man får vad man betalar för, men jag tycker det jag köpte var väldigt prisvärt och lätt att jobba med. Installationen gick lätt och manualen var välgjord. Jag kan varmt rekommendera er hemlarm från dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.