Jeg holder på med å renovere et rom i andre etasje på en gammel gård. Ytterveggen består av tegl og 10 cm lettbetong. Pusset og malt på utsiden og ingen luftspalte i konstruksjonen. Tidligere veggbekledning var ca 2 cm tykke lister spikret i lettbetongen og deretter et lag tretex. Ingen bunnfyllingsfilt eller lignende mellom treet og lettbetongen. Alt tørt og fint dog.

Veggen skal tapetseres, og spørsmålet er om jeg skal gjøre en lignende konstruksjon eller om jeg skal pusse veggen med f.eks. gipsplaster? Eller lime opp gipsplater?

• En murvegg med et nymontert vindu. En kost henger på venstre side, og en svart plastsekk står på gulvet til høyre for vinduet.
Hvordan pleier folk å gjøre hvis man har en innervegg av lettbetong?

Nå, 3,5 år senere, kan jeg meddele at det jeg gjorde fungerte. Siden det var tørt og fint på veggen da jeg rev, limte jeg rett og slett opp gipsplater med gipsputs. Ingen luftspalte eller noe sånt. Ingen fuktproblemer og tapetet sitter fortsatt 3 år senere ✌️

• Loft med gipsplater montert, trappestige foran et lite vindu. Byggeutstyr som bøtte, kost og verktøy på gulvet.
  • Skråtak med trepanel og mønstret tapet over et vindu. En trestokk er montert horisontalt. Rattan lampe i venstre hjørne.
Farstatjej90
Stilig med oppdatering!👌☺️

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.