Hei.
Start en ny tråd....
Vi skal bygge et gjerde, gjerdet skal males.
Min tanke var å kjøpe treverk, sage det til litt elegant og så begynne å male, men hva skal man bruke for treverk?
Planhøvlet er jo svindyrt, da kan man like gjerne kjøpe ferdige ribber.
Fungerer det med kledning?
Problemet som da kan oppstå er jo at den ene siden ikke blir like fin..
Noen har forhåpentligvis det rette svaret :=)
Start en ny tråd....
Vi skal bygge et gjerde, gjerdet skal males.
Min tanke var å kjøpe treverk, sage det til litt elegant og så begynne å male, men hva skal man bruke for treverk?
Planhøvlet er jo svindyrt, da kan man like gjerne kjøpe ferdige ribber.
Fungerer det med kledning?
Problemet som da kan oppstå er jo at den ene siden ikke blir like fin..
Noen har forhåpentligvis det rette svaret :=)
Da kan det ”kvetta”, skal du uansett male med en moderne plastfarge så råtner gjerdet opp på 10-15 år.P Pappa1986 skrev:
Mitt gjerde er ubehandlet og er original fra 1961! Med noen års mellomrom høytrykkspyler jeg påveksten så solen kan tørke ut all fuktighet.
Sammenlign med en bindingsverk låve som har stått på en eng i 100-talls år uten å råtne.
Hvorfor skulle jeg male med en plastfarge?? Finnes vel farge uten plast.L Leif i Skåne skrev:Da kan de ”kvetta”, skal du likevel male med en moderne plastfarge så råtner gjerdet opp på 10-15 år.Mitt gjerde er ubehandlet og er original fra 1961! Med noen års mellomrom høytrykksspyles påveksten så solen kan tørke ut all fuktighet. Sammenlign med en bindingsverkslåve som har stått på en eng i 100-talls år uten å råtne.
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Bygde et balkongrekkverk i sommer og da kjøpte vi høvlet trevirke fra et lite høvleri på landet. Det ble litt billigere enn vanlige byggevarehus i alle fall, f.eks. 30 kr/m for 22x95 mm. En slik bit veide som en 45x95 mm på Bauhaus. Nå ville vi ha ganske høy finish og var nøye med at det skulle være høyeste kvalitet på virket, det var uansett ikke så store volum, ellers kan man nok få litt mellomting og komme med i pris.
Klikk her for å svare