Hei, bygger et vinterisolert uterom.
Tak og vegger isoleres med 120mm henholdsvis 195mm glassull/steinull.
Lurer på hvordan jeg skal gjøre med dampsperre...
Tanken er å holde uterommet oppvarmet året rundt med luftvarmepumpe samt at på sommeren eventuelt kjøre kjøling.
Hvordan bør man gjøre med dampsperren? Droppe denne?
Tak og vegger isoleres med 120mm henholdsvis 195mm glassull/steinull.
Lurer på hvordan jeg skal gjøre med dampsperre...
Tanken er å holde uterommet oppvarmet året rundt med luftvarmepumpe samt at på sommeren eventuelt kjøre kjøling.
Hvordan bør man gjøre med dampsperren? Droppe denne?
Jeg holder på med det samme. Blir 195mm isolering i vegger samt gulv og litt mer i tak.
Legger inn vannbåren gulvvarme som skal kobles til radiator med shunt.
Hva jeg har lest så skal man ha dampsperre på den varme siden. Gulv er det som det virker som det er litt forskjellige meninger om det skal være plast eller ikke.
Hva jeg har lest så skal man ha dampsperre på den varme siden. Gulv er det som det virker som det er litt forskjellige meninger om det skal være plast eller ikke.
Det som gjør meg litt fundersam er at man kan havne i situasjonen der det er kaldere inne enn ute... da finnes jo risiko for kondensutfelling på plasten...C cdt skrev:Jeg holder på med det samme. Blir 195mm isolasjon i vegger samt gulv og litt mer i tak.
Hva jeg har lest så skal man ha dampsperre på varme siden. Gulv er det som det virker å være litt ulike meninger om det skal være plast eller ikke.
Klikk her for å svare