Rødt trehus med provisorisk byggestillase på kortsiden. Stillase er montert på et skrånende fundament med festede stolper og synlig utsikt til blå himmel. Rødt hus med tilbygg i vinkel og treplatting, med provisorisk byggestillas på kortsiden. Grønne busker og blå himmel i bakgrunnen. Byggnadsställning på en bergssluttning vid sommarstuga, med träbalkar och en svart stupränna, omringad av grönska. Rødt hus med tilbygg i vinkel og treplatting, med provisorisk byggestillas på kortsiden. Grønne busker og blå himmel i bakgrunnen. Rødt trehus med provisorisk byggestillase på kortsiden. Stillase er montert på et skrånende fundament med festede stolper og synlig utsikt til blå himmel. Rødt hus med tilbygg i vinkel og treplatting, med provisorisk byggestillas på kortsiden. Grønne busker og blå himmel i bakgrunnen. Byggnadsställning på en bergssluttning vid sommarstuga, med träbalkar och en svart stupränna, omringad av grönska. Har bygd en tilbygg i vinkel til sommerhytta med terrasse i vinkelen. Siden tilbygget står på en skrånende bergknaus har jeg bygd et provisorisk stillas på kortsiden hvor høyden er ca 5,5 meter til mønet.
Nå vurderer jeg å forlenge terrassen i vinkelen med en terrasse/balkong som går rundt huset og da bruke de stolpene jeg allerede har forankret i berget (til stillaset). Siden berget går ned i bakken rett utenfor stolpene lurer jeg på om det funker å helle stolpene noe ut fra huset for å få en bredere balkong?

Lener du stolpene så reduseres bæreevnen.

Klart det funker, men husk at det blir en utadrettet kraft, så terrassen må festes skikkelig i huset.

Det er nok bedre å lage stolpene som kjempestore konsoller. Tre og innfestninger må beregnes ordentlig.

• Liker
Immobil
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.