Hei, mine vinduer har blitt montert "oppe på" vindusblekkene. Min snekker sier at det er feil og at vinduene ikke skulle monteres direkte på blekkene. Men er det virkelig feil? Jeg har lært at det i mine vinduer (som for øvrig er av kompositmateriale) så finnes det et spor i bunnen av vinduet der blekket skal "hekte i". Blekkene er bøyet 90 grader i bakkant. Grunnen til at det ble sagt å være feil er at jeg har hatt lekkasje ved et av vinduene. Men jeg lurer på hvordan de ellers skulle vært montert?
Har selv en lignende variant som fungerer kanon. Derimot har jeg et ordentlig fall på vindusbeslaget samt at beslaget har en brettet kant som anslutter mot sporet i underkant på vinduet.
Ditt beslag ser ut til å ligge altfor flatt så vann kan bli stående inn under vinduet. Ser heller ingen oppvik av beslaget mot underkant vindusspor, noe som forsterker bekymringen litt ekstra. Ser ikke riktig ut!
Har selv en lignende variant som fungerer kanon. Derimot har jeg et ordentlig fall på vindusbeslaget samt at beslaget har en bøyd kant som slutter mot sporet i underkanten på vinduet.
Ditt beslag ser ut til å ligge altfor flatt så vann kan bli stående inn under vinduet. Ser heller ingen oppknekking av beslaget mot underkant vindusspor hvilket gjør meg litt mer bekymret. Ser ikke riktig ut!
men oppknekking ser man jo ikke? Ettersom oppknekking er "under" vinduet? I vindussporet. Hellingen kunne muligens vært bedre dog.