1.352 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Vindtett uten isolasjon, trengs det lekter for panel?
Begynner å bli på tide å sette panel på vår bod på 14m2.
Kommer ikke til å isolere, men vil sette vindsperre på stenderverket før panelet.
Må jeg sette spikerlekter over vindsperren? Vi kommer til å ha liggende panel så vi kunne spikret panelet direkte i stenderverket, noe som selvfølgelig reduserer arbeid og materialer.
Men er det dumt å sette panel direkte i stenderverket utenpå vindsperren? Trengs luftspalten mellom panel og vindsperre?
Tenker at det burde være ganske god luftstrøm bak panelet uansett ettersom det ikke er noen isolasjon.
Kommer ikke til å isolere, men vil sette vindsperre på stenderverket før panelet.
Må jeg sette spikerlekter over vindsperren? Vi kommer til å ha liggende panel så vi kunne spikret panelet direkte i stenderverket, noe som selvfølgelig reduserer arbeid og materialer.
Men er det dumt å sette panel direkte i stenderverket utenpå vindsperren? Trengs luftspalten mellom panel og vindsperre?
Tenker at det burde være ganske god luftstrøm bak panelet uansett ettersom det ikke er noen isolasjon.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg ville uansett sette strø/lekt 24x36 mm utenpå vindsperren.
Men hvorfor skal du ha vindsperre i det hele tatt?
Men hvorfor skal du ha vindsperre i det hele tatt?
Jeg har vindsperre hjemme så det rekker, og en "kanskje isolasjon i fremtiden" følelseKnockOnWood skrev:
Men vet ikke om jeg orker å dra og kjøpe lekt, så kanskje hopper over vindsperren av den grunnen. Føles litt som at det kanskje gjør mer skade enn nytte hvis man setter panel direkte mot?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Klikk her for å svare