Hvordan gjør man det pent med platene i hjørnet der det blir 90 graders vinkel, på et pulttak, noen som har bilder eller beskrivelse hvordan man skal klippe?

Sist redigert:
  • Liker
Anders Fjeldstad
  • Laddar…
Rickard.
Hvor blir det 45°? Hvordan man bør gjøre det avhenger av hvordan platen ser ut og rett og slett hva man synes er penest.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Hvor blir det 45°?
I hjørnet der langsiden møter kortsiden på et pulttak beklager mener 90 grader

Rickard.
B Bergo skrev:
I hjørnet der langsiden møter kortsiden på et pulpettak
I min verden består pulpettak av 4stk 90° om ikke takhellingen er 45°.

En løsning er å begynne nedenfra og klippe slik at møneplater ligger bra mot hjørnet med ca 5cm ekstra på utsiden (klippe bort dryppnese) og deretter bøye det rundt hjørnet, så møter man med platen på "nokken" så det blir bra. Fokuser på at det blir pent på utsiden, det er det som synes.

I min verden består pulpettak av 4stk 90° om ikke takvinkelen er 45°.

En løsning er å begynne nedenfra og klippe så at møneplater ligger bra mot hjørnet med ca 5cm ekstra på utsiden (klippe bort dryppnesen) og deretter brette det rundt hjørnet, så møter man med platen på "mønet" så det blir bra. Fokuser på at det blir pent på utsiden, det er det som synes.
Du mener at jeg bretter dryppnesen som er på utsiden rundt hjørnet og møter den med møneplaten?

H
Finnes beslag å kjøpe om man vil eller gjøre som beskrivelse over

H Hallerudsbo skrev:
Finnes beslag å kjøpe om man vil eller gjøre som beskrevet over
Hvem selger det? Har beslaget et kallenavn?

Rickard.
Det er litt mange variabler for at jeg skal kunne gi et definitivt svar, men idéen er at man klipper bort det man trenger på oversiden for at utsiden rekker 5cm forbi hjørnet. Så bretter man utsiden så man kan overlappe og hekte i den øvre platen på utsiden og pynter med en diagonal klipping på oversiden.

(har gjort dette og andre måter hundrevis av ganger men aldri forklart skriftlig)

• Liker
Bergo
  • Laddar…
Det er litt mange variabler for at jeg skal kunne gi et definitivt svar, men ideen er at man klipper bort det man trenger på oversiden for at utsiden rekker 5cm forbi hjørnet. Så bretter man utsiden slik at man kan overlappe og hekte i den øvre platen på utsiden og gjør det pent med en diagonal klipping på oversiden.

(har gjort dette og andre måter hundrevis av ganger men aldri forklart skriftlig)
Ok jeg forstår nok,, blir til å prøve

H
vindskibeslag pulttak

• Vindskivebeslag for pulpittak i metall, sett fra siden med bøyde kanter for montering.
  • Liker
Eddason og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.