Det gjelder en kjeller hvor hydrofor står. Tenkte ha som matkeller. Har noen en ide?

• Kjellervegg med rørinstallasjoner, isolasjon og elektrisk boks i et potensielt matkjellerprosjekt. Rør og ledninger er synlige.
A apanq skrev:
Det gjelder en kjeller der en hydrofor står. Tenkte ha som matkjeller. Har noen en idé?
Byggskum ?

Ja det tenkte jeg selv, men musene er vel flinke til å spise seg gjennom det? Kanskje litt fugeskum, så knø inn nett og fugeskum igjen? Finnes det forskjellige fugeskum?

A apanq skrev:
Ja det tenkte jeg selv men musene er vel gode på å spise seg gjennom det? Kanskje litt fugeskum så knøvle dit nett og fugeskum igjen? Finnes det forskjellige fugeskum?
Men hvor mange flasker går det med fugeskum forresten. typ en 0,5m bredt og langt minst.

A apanq skrev:
Ja det tenkte jeg selv men musene er vel bra på å spise seg gjennom det? Kanskje litt fugeskum, så krølle til et nett og fugeskum igjen? Finnes det forskjellige fugeskum?
Du kan kanskje klippe til og legge et hønsenetting under/i fugeskummet?

Men er det så stort, så er kanskje støping bedre, og så eventuelt tette det som er igjen.

Før du eventuelt skummer/støper igjen ville jeg sørget for at ledninger og avløpsrør er utskiftbare, f.eks. med ekstra kanalisasjon. Strømledningene bør uansett klamres og festes ut fra bildet.

• Liker
klaskarlsson og 2 andre
  • Laddar…
sysmali
Hadde lignende "hull" med samme problem, dvs mus tok seg inn. Jeg sagde til en MDF-plate som passet og tettet med fugeskum rundt rørene.

Rask fiks har holdt musetett i flere år nå.

• Liker
HasseTeknik og 2 andre
  • Laddar…
Klamring og svepning etterlater en del å ønske!
Men nå var det ikke det som var spørsmålet...
Fugskum hull, skjær slett (forsiktig med det som går igjennom) legg på et tynt lag ½ cm sementbasert puss eller sparkel på fugeskummet.
Fungerer utmerket og kan bankes bort og frigjøre rør og kabler om det trengs.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Legg et lag av aluminiumsfolie, mus biter ikke i det, har tettet en terskel i kjelleren med det, funker.

• Liker
Nalleman64
  • Laddar…
Vanskelig å se at alufolie skulle hindre mus. Eller så var våre kryp litt spesielle, da de tygget i stykker all metallfolien på boblevinflasker i spiskammeret.

• Liker
BSOD
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Vanskelig å se at aluminiumsfolie skulle hindre mus. Eller så var våre pests litt spesielle, da de tygget i stykker all metallfolie på bobleflasker i spiskammeret
Hep Hep skrev:
Vanskelig å se at aluminiumsfolie skulle hindre mus. Eller så var våre pests litt spesielle, da de tygget i stykker all metallfolie på bobleflasker i spiskammeret.
jeg krøllet sammen folien, jeg har ikke fått inn mus etterpå.

• Liker
Nalleman64
  • Laddar…
Jan.P Jan.P skrev:
Legg et lag av aluminiumsfolie, mus biter ikke i det, har tettet en terskel i kjelleren med det, funker.
Funker garantert ikke. Vi prøvde å tette hull i gulvet under kjøkkenbenken ved å krølle inn sammenrullede baller av folie (etter tips på et forum jeg ikke husker navnet på...). De malte musene ned til aluminiumsflak på noen uker.

Nå er det tettet med betong, og det har de ikke gnaget seg gjennom ennå...

• Liker
Norrtull og 1 annen
  • Laddar…
Takk da har jeg fått en hel del tips. Får tenke på hvilket det kan bli.

N
Jan.P Jan.P skrev:
Har alltid funket utmerket her også. Akkurat som stålull.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.