Hei!

Jeg er i planleggingsfasen for å bygge en innervegg med to IKEA pax "innebygde". Jeg har CADet litt og dette er hva jeg har kommet frem til. Jeg skal også nevne at jeg ikke har tidligere erfaring med slikt og det er mitt første større prosjekt i huset (jeg er en glad amatør). Så jeg vil sjekke med dere hva dere synes.

Målene trenger dere jo ikke kontrollere med mindre dere ser noe helt feil selvfølgelig. Jeg lurer mer på det rent byggtekniske om jeg har tegnet/tenkt riktig og hva dere synes om det hele.

En ting jeg spesielt lurer på er til høyre i min tegning der bjelken sitter i veggen. Legger man en hel 900OSB mot veggen og så tar 45CC fra den kanten helt inn mot veggen? Første bjelken kommer fra høyre blir jo 2,25 cm forskjøvet og så blir resten av bjelkene 45CC fra andre bjelkens plassering.

En annen ting: 3000 mm garderoben, hvordan ville dere gjort det til høyre? Jeg har tegnet inn 3 bjelker som jeg tenkte garderoben kan støttes mot. Det blir jo 45 mm åpning der, er det nok for å åpne en IKEA PAX dør og samtidig kunne dra ut en skuff? jeg må jo kunne åpne døren mer enn 90 grader dersom det blir skuffer i hjørnet.

Mvh
Vildmark

• Planløsning for innervägg med innebygde IKEA PAX-garderober, viser mål og plassering av stendere, OSB og gips, samt døråpningsplassering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.