Bor i et 40-tallshus med kexvegg som gjør det vanskelig å feste ting, og i tillegg er ny el stygt lagt på veggen. Jeg vurderer å "kle" den gamle veggen med en ny innervegg hvor jeg setter nye lekter, OSB og gips og samtidig bygger inn elen penere. Alle tips jeg har funnet her og på Youtube handler om å bygge en ny frittstående vegg. Jeg vil bare bygge over den gamle. Er det noe som skiller seg mellom å bygge en frittstående vegg og bare bygge over den gamle?

DarrenB skrev:
Bor i et 40-tallshus med kexvegg som gjør det vanskelig å feste ting og i tillegg er ny elektrisk installasjon stygt lagt på veggen. Jeg vurderer å "kle" den gamle veggen med en ny innvendig vegg hvor jeg setter nye lekter, OSB og gips og samtidig bygge inn elektrisiteten penere. Alle tips jeg har funnet her og på YouTube handler om å bygge en ny frittstående vegg. Jeg vil bare bygge over den gamle. Er det noe som skiller seg mellom å bygge en frittstående vegg og bare bygge over den gamle?
Nå vet ikke jeg hva du mener med en kexvegg, men den burde rimeligvis være enkel å bygge en ny vegg med denne som grunnlag. Da trenger du ikke ha noen sterk konstruksjon. Skru fast en lekt på veggen som er tilstrekkelig høy for å skjule dine nye elektrorør (som er 16 mm). Kle så inn veggen med plater, kanskje osb pluss gips.

• Liker
DarrenB
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.