Medlem
· Kronoberg
· 103 innlegg
Hei!
Vi flytter inn i vårt hus i juni.
Det er imidlertid et problem her vi har gått og tenkt på.
Det er "bare" 3 soverom i huset, og vi skulle trenge 5 rom, vi har nemlig 4 barn.
Vi har en stue på 30 kvm som kan deles av. Så stuedelen blir 20 kvm, og da et rom på 10 kvm.
I andre etasje er det nå et soverom på 16 kvm, som også kan på en eller annen måte avskjermes og bli til rom for 2 barn (6 og 4 år).
Har dere noen tips om hvordan man kan gjøre det? Og hvordan ville dere på billigst, enklest vis sette opp en vegg?
Er det gips, kantlist, skyvedører, isolasjon som gjelder eller...
Vær snill, dere som kan, fortell.
MVH // Fam. Ericsson
Vi flytter inn i vårt hus i juni.
Det er imidlertid et problem her vi har gått og tenkt på.
Det er "bare" 3 soverom i huset, og vi skulle trenge 5 rom, vi har nemlig 4 barn.
Vi har en stue på 30 kvm som kan deles av. Så stuedelen blir 20 kvm, og da et rom på 10 kvm.
I andre etasje er det nå et soverom på 16 kvm, som også kan på en eller annen måte avskjermes og bli til rom for 2 barn (6 og 4 år).
Har dere noen tips om hvordan man kan gjøre det? Og hvordan ville dere på billigst, enklest vis sette opp en vegg?
Er det gips, kantlist, skyvedører, isolasjon som gjelder eller...
Vær snill, dere som kan, fortell.
MVH // Fam. Ericsson
absolutt billigst er 45X45 lekter pluss gips på begge sider og en dør fra f.eks. byggmax. En slik vegg er nettopp en avdeler og ikke noe mer. Skal man henge opp noe på veggen bør man legge doble plater. Isolasjonen demper litt lyd så det er bra spesielt med barn 
Jeg er enig med Hemmakatten...for yngre barn er det egentlig mest hyggelig å dele. Jeg synes nok at det har blitt litt overdrevet dette med at alle skal ha egne rom. Vi har fire barn i alderen 4 -10 og fire soverom, men akkurat nå brukes bare tre...for de tre yngste deler på ETT rom! Man kan dele av rom på "softare" måte med hjelp av gardiner, skjermer o.l. Lage så det blir en felles lekeplass, men egne "kroker" til hver og en, litt huleaktig. Det blir koseligere og morsommere for de yngre barna enn ekte vegger. Dette altså om det der soverommet, v-rommet bør nok deles av med en enkel vegg slik som allerede er sagt.
Når barna kommer opp mot...ja, i hvert fall mellomtrinnsalderen, så vil de antakelig helst ha egne "ordentlige" rom og da blir det vel ett for lite selv om dere deler av v-rommet? Med mindre det går an å lage 2 ordentlige 8 kvm rom av det på 16 kvm... Har huset kjeller? Der kan man lage en tenåringsbule i så fall. Så kommer vi til å gjøre på sikt, eller så flytter jeg og kona ned i kjelleren - den er faktisk riktig koselig.
Når barna kommer opp mot...ja, i hvert fall mellomtrinnsalderen, så vil de antakelig helst ha egne "ordentlige" rom og da blir det vel ett for lite selv om dere deler av v-rommet? Med mindre det går an å lage 2 ordentlige 8 kvm rom av det på 16 kvm... Har huset kjeller? Der kan man lage en tenåringsbule i så fall. Så kommer vi til å gjøre på sikt, eller så flytter jeg og kona ned i kjelleren - den er faktisk riktig koselig.
Klikk her for å svare