Hei!
Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem når jeg skal veggmontere disse vegghøyttalerne på veggen? (https://www.jamo.com/products/graphic) Det finnes et hull for å henge på en skrue på baksiden av dem. Hva skal jeg ha for skrue? Er bekymret for at vekten på høyttalerne skal gjøre det umulig å henge dem på veggen.
Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem når jeg skal veggmontere disse vegghøyttalerne på veggen? (https://www.jamo.com/products/graphic) Det finnes et hull for å henge på en skrue på baksiden av dem. Hva skal jeg ha for skrue? Er bekymret for at vekten på høyttalerne skal gjøre det umulig å henge dem på veggen.
Ekstrabygger
· Onsala
· 2 022 innlegg
Kan de ikke bygges inn? Ellers finnes det jo andre hyggelige høyttalere laget for vegg/takmontering fra f.eks. B&W/Dali på Hifi-klubben. På f.eks. Dali gjør man et utskjær i veggen og fester høyttaleren med såkalte doglegs på selve rammen.
Men om man vil henge disse utenpå veggen bør det vel holde med en grov skrue, forutsatt at det finnes noe å skru i bak. Å sette gipsankere eller slikt (om veggen kun er laget av gips) tror jeg ikke på siden høyttalerne kommer til å vibrere, hvilket kan få gipsen til å slippe over tid.
Men om man vil henge disse utenpå veggen bør det vel holde med en grov skrue, forutsatt at det finnes noe å skru i bak. Å sette gipsankere eller slikt (om veggen kun er laget av gips) tror jeg ikke på siden høyttalerne kommer til å vibrere, hvilket kan få gipsen til å slippe over tid.
Beste svar
I så fall er det ingen problemer om det er stående plank eller tilsvarende. En treskrue av dimensjonen 5-6 mm og 50-80 mm inn i veggen holder sikkert 60-70 kg, kanskje mye mer avhengig av omstendighetene. Bruk en slik med riktig type hode som passer godt i kombinasjon med hullet på baksiden av høyttaleren.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Asfaltering i carport och utanför
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Garderobsinredning till djup garderob (ca 950mm)
Inredning -
Koppla in fler högtalare med RCA
Teknik -
Köpråd - chromecast audio högtalare
Teknik -
billig förstärkare till passiva högtalare i badrum somkan styras med tfn tex chromecast audio
Teknik