Vi skal bytte ut trepanelet på veggen i vaskerommet, og jeg lurer bare litt på hva som er det beste alternativet å ha i et lite vaskerom som pleier å bli ganske fuktig når man henger opp klesvask der...

Vi skal etter hvert også installere en PAX vifte for å redusere fuktighetsnivået som kan oppstå, men nå er det valg av materiale i veggen som er det største spørsmålstegnet...

Gips / Sponplate eller kanskje noe helt annet?

???

Se på fibergipsen fra Xella. Smarte saker!

Tepro (www.tepro.se) ser ut til å ha god oversikt over bygningsplater til forskjellige formål

Skaff også en avfukter hvis det ikke allerede finnes. Den gjør underverker med "gamle" vaskerom.

Minerit er ganske populært, men selv brukte jeg vanlige gipsplater og rullet på tetningssjikt fra Biltema, flisla deretter.

• Liker
rocz
  • Laddar…
Minerit synes jeg personlig er overkill. Gips fungerer kjempebra. Og for ikke å nevne prisen, mineriten er kjempedyr, minst 3 ganger så mye som gips...

Ingen problem å bruke gips om man har tettesjikt på veggene. Så som sagt, en avfukter er kanon i vaskerommet :)

Overhodet tatt er vel fuktsperre "overkill" i en vaskerom. Et vannavvisende materiale på veggene og fuktsperre på gulvet er vel hva som gjelder eller har det kommet nye regler?

Det er ganske smidig å sette gips+glassfibervev (for våtrom)+male med våtromsmaling. ;D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.