Hei

Jeg totalrenoverte et bad (og hus) og tenkte først å installere en "vanlig" toalettstol, men har begynt å lene meg mot en vegghengt fra IFÖ, se video.

https://www.youtube.com/watch?v=ExZYMRciNgg

2 spørsmål...
Hvis man ser på videoen så bygger de inn monteringsrammen i en vegg/utbygging etter at de har flislagt.
Ville dere gjort det med tanke på at jeg ikke har mer enn stendere nå og kan så å si bygge hele veggen i ett sveip?

Hvordan dekker man konsollen, limer dit gipsplater for deretter å flislegge på disse?

K

Du må tenke på hvilken type toalett du vil ha.
Vanntanken på toalettet eller innebygd i veggen.

Hvis den skal sitte i veggen må du ha mulighet til å komme til for service.

Er avløpet i en slik posisjon at det er egnet å montere vegghengt?

Det skiller seg nemlig på gulvmontert og vegghengt.

Hei

Avløpet er ikke montert ennå.
Service skjer gjennom spyleknappen.
Spørsmålet er hvordan man rent praktisk bygger inn rammen.

K

H
Hei

det er veldig enkelt. Du bygger veggen, den skal være ganske tykk avhengig av type vegghengt stol, husk at avløpet må få plass.
Monterer en regel på hver side av konstruksjonen, ikke glem at tetningslaget skal være bak konstruksjonen altså inne i veggen.

Når du fester konstruksjonen må du ikke feste ned i gulvet, men i sidene.
Deretter støper du et hullkar og gipsplater (ikke glem signalføringen)

/hul

BirgitS
Krypstocken skrev:
Hei

Avløpet er ikke montert enda.
Service skjer gjennom spylmekanismen.
Spørsmålet er hvordan man rent praktisk bygger inn rammen.

K
Med service menes nok snarere hvordan du gjør om spylmekanismen henger seg opp eller det begynner å renne jevnt. Du trenger å bygge slik at du kan komme til tanken mm uten å bryte tetningssjiktet.

H
Hei BirgitS

Som K skriver så skjer servicen gjennom at man går inn via spyleknappen. Du får tilgang til cisternen der.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.