Hei! Helt nybegynner her som nettopp har kjøpt min første leilighet og vil bygge et stort data+hobbybord, men litt usikker på hvor mulig det er. Drømmen er å gjøre det uten bordbein da jeg foretrekker hvordan det ser ut samt hvor lett det er å rydde.
Jeg er imidlertid litt usikker på hvor mange fester jeg ville trenge å sette i veggen for at de ikke skal slites ut av veggen. Jeg vet at det er en risiko for at bordet blir vinglete, og hvis det blir det, får jeg legge til et bordbein, men jeg vil i alle fall prøve uten!
Jeg har lagt ved et lite bilde av hvordan jeg tenker å bygge bordet og lenket til alle jernvarer/skiver/plugg. Jeg tror veggen er gips nå, men jeg har ikke testet, kan være at det er betong under.
Tanken er da å feste det i veggen med 3 konsoller som støtte under med 2 ekstra vinkeljern for feste inn i veggen. Målene ville være som følger:
Tykkelse, finér: 3 mm
Lengde: 246 cm
Dybde: 63.5 cm
Tykkelse: 3.8 cm
Bordet ville være litt lettere enn rent tre, antar jeg, siden det er finér fra Ikea. Alternativ til vinkeljern ville være å sette opp to lekter mellom konsollene å feste i i stedet.
Som sagt er jeg en helt nybegynner til dette så jeg tar gjerne imot all input som folk kan komme med!
Om det er trelekter i veggen og du kan feste i dem så kan det fungere. Jeg ville aldri festet i bare enkelgips. Pluggen kommer til å holde, men det er stor risiko for at gipsen ikke gjør det.
Om det er trelekter i veggen og du kan feste i dem så kan det funke.
Jeg ville aldri festet i bare enkelgips. Pluggen vil holde, men det er stor risiko for at ikke gipsen gjør det.
Japp! Har en regelmåler som jeg prøver å finne dem med, tror du en kombinasjon av plugg+feste i lektene ville funket?
Det var noen her for en stund siden som laget et fint skrivebord hengende i et elfa-system. Å kunne ha hyller på veggen pleier man å sette pris på etter en stund, noe som taler for en slik løsning.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.