7.617 lest ·
25 svar
8k lest
25 svar
Vegger dekket av masonitt
Nye stikkontakter og lysbrytere er festet nylig også. Dårlig idé å rive masoniten bare pga det?
Fremfor alt er det bra å bo seg inn og kjenne etter hvordan man vil ha det før man koster på arbeid og penger på noe (elinstallasjon i dette tilfellet) som man senere ikke vil ha eller må ta bort for å kunne fullføre renoveringen.C Caroline f skrev:
Elsaneringen er helt gjennomført og betalt pga veldig gamle ledninger så der er det ikke noe å vente med. Spørsmålet er om vi kan ta bort masoniten nå når nye uttak og brytere er satt opp?F fribygg skrev:
Det kan dere, men da må jo elinstallasjonen gjøres om.C Caroline f skrev:
Om dere gjør noen endringer foreslår jeg dere skal benytte anledningen til eventuell maling og tapetsering før dere legger utenpåliggende el neste gang.
Test å bryte løs en plate/bit. Vi bor også i 30-talls hus og har tatt bort masoniten på noen vegger med bra resultat. Men som sagt ingen garantier finnes. Det kan finnes skjulte reparasjoner, igjenspikrede luker mm. Hos oss satt masoniten med korte dykkert så enkelt å bryte løs og teste og eventuelt sette tilbake en bit hvis man angrer seg. På et sted sippret det ut sagflisisolasjon.
Nå har vi fjernet en bit med masonitt, sånn ser det ut under. Perlespont, men er det lim også? Føles ikke på noen spesiell måte bortsett fra litt røft. Hvordan gjør vi best for å kunne male her?
Klikk her for å svare

