Skal innrede en kaldloft til soverom hvor stenderne er med cc100-105 cm. Har allerede bestemt meg for å bruke sprøytet cellulose, delvis for å på en god måte fylle opp mellom de eksisterende stenderne. For å få tilstrekkelig dybde skal jeg legge på en 45-stender utenpå de eksisterende. Har imidlertid fundert litt på hva jeg deretter skal sette utenpå stenderne. Vil det funke med OSB + gips til tross for den store cc-avstanden? Eller bør jeg sette en ekstra stender mellom de eksisterende og dermed få cc på omtrent 50? Eller er det bedre å sette rupanel + gips? Gipset rekker vel at man skrur i OSB eller rupanel, det trenger vel ikke å forankres i stenderne?

Mikael_L
Rent spontant synes jeg at 22mm rupanel med gips utenpå skrudd med 30mm gipsskruer blir kanon.
Din uvanlige regelavstand blir bare et pain in the ass med hvilke plater du enn bruker. Bruk endespontet rupanel så blir det ingen spill.
22mm tre + gips burde vel bli tilstrekkelig stabilt om du ikke har tenkt å flislegge veggen, eller ...?

Takk for tipset!

Om du skal spikre på 45er utenpå kan du jo legge dem vinkelrett mot de gamle veggreglene. Og da sette dem cc60. Deretter skrur du opp dine OSB liggende istedenfor og til slutt gipsen stående. Gipsen trenger ikke forankres i regler. Fremfor alt ikke om OSBn er skrudd cc60.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.