Hei alle glade.

Jeg er i gang med å fjerne en vegg i huset, men er ikke helt sikker på om den er ikke-bærende. Det er et 1 1/2-plans kjedehus på betongplate fra -78 uten kjeller. Jeg har sett på tegningene, men på dem ser alle vegger like ut, og ingen vegg utmerker seg som bærende, bortsett fra limtrebjelkene i underetasjen.

Den limbjelken nederst på bildet er ca 10 cm tykk og 17 cm høy. Den som går rett gjennom stuen er ca 15 cm bred og 40 cm høy.

En nabo i et helt likt hus, som har bodd der siden de ble bygget, sier at det ikke finnes noen bærende innervegger i huset, men som sagt er han ingen byggmester.

Jeg har tegnet en liten skisse på omtrent hvordan det ser ut nå, den røde veggen er den jeg vil rive helt.

Hva tror dere, kan jeg rive den uten at huset raser?

Alle vegger i huset er reget 50cc

• Skisse av husplan med vegger, inkludert en rød vegg som ønskes fjernet, limtredrager og mål skrevet i meter.
En til bilde

• Tegning viser en trekonstruksjon med limtrebjelker i grønt og en vegg som skal fjernes i rødt.
Jeg tok hjem et byggefirma som raskt kom frem til hva som var bærende og ikke i mitt hus.
Ring noen for et tilbud på renovering, er mitt tips. Be dem gjøre et hjemmebesøk og red ut det på stedet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.