Jeg har lest flere tråder, men er fortsatt ikke helt sikker angående dette spørsmålet.
I vårt nye hus har jeg slått ned veggene som delte kjøkken, stuen og et soverom. Veggene var ifølge takstmannen ikke bærende, og innertakets masonittplater var montert oppå veggene, dvs. når huset en gang i tiden ble bygget på 60-tallet satt de opp veggen etter at taket var på plass.
MEN nå når veggen er borte, er jeg usikker. Det føles som det svikter inn, og jeg tar gjerne deres second opinion. Kanskje jeg har gjort en enorm tabbe, eller så er det snart 55 år gamle innertaket av masonitt litt bøyd.
Bifogad bild samt plantegning hvor jeg i rødt har markert vegger som er fjernet.
I vårt nye hus har jeg slått ned veggene som delte kjøkken, stuen og et soverom. Veggene var ifølge takstmannen ikke bærende, og innertakets masonittplater var montert oppå veggene, dvs. når huset en gang i tiden ble bygget på 60-tallet satt de opp veggen etter at taket var på plass.
MEN nå når veggen er borte, er jeg usikker. Det føles som det svikter inn, og jeg tar gjerne deres second opinion. Kanskje jeg har gjort en enorm tabbe, eller så er det snart 55 år gamle innertaket av masonitt litt bøyd.
Bifogad bild samt plantegning hvor jeg i rødt har markert vegger som er fjernet.
Mål ved punktene nedenfor fra gulv til tak (hold øye med at det er samme gulvnivå bare), laser-måler er bra for det.MVJK skrev:
Trenger ikke bety at taket er endret etter veggfjerning, men det kan gi en indikasjon for videre undersøkelse.

Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Med den takkonstruksjonen er veggen som avgrenser stuen fra rom 14 og denne veggens forlengelse gjennom huset bærende og må straks gjenopprettes. Tenk på at det er nå i forbindelse med at det kommer snø som risikoene begynner å oppstå.
Klikk her for å svare