Er på jakt etter det man i USA kaller for Pole wrap. Det ser ut til å være en form for bøyd MDF, men kan ikke finne noe som er ment å ha "ribber" utover. Ønsker at ribbene skal synes utover. Bør ha et "pent" v-snitt
Bøybar MDF med ribber synlige utad, formet rundt en kolonne for dekorativ bruk, med glatt overflate og v-snitt-design.

• Liker
i&e JOHN og 1 annen
  • Laddar…
Ingen som har noen idéer?

Når jeg så bildet tenkte jeg jalusi for f.eks et miksebord, eller en skrivebordshurts.
Protte

• Liker
Henrik.woll
  • Laddar…
Bøybar mdf finnes jo men da er tanken å ha ribbene innover og en glatt plywood utover. Hva er bruksområdet og ønskede mål på respektive ribbe?

Tanken er å kunne lage avrundede gavler som har en følelse av å være en buet møbel så man slipper det kantete. Person viser en trestruktur med rundede kanter, som ligner på en møbelgavl.

Rundt bokhylle med tre hyller, dekorert med keramikk og bøker, står ved siden av et vindu. Gavlene gir en buet, moderne følelse.

M myrstack skrev:
Bøybar mdf finnes jo men da er tanken å ha ribbene innover og en glatt plywood utover. Hva er bruksområdet og ønskede mål på hver ribbe?
Selve målet per ribbe har vi nok ikke kommet fram til ennå, men den skal ikke være for stor så det føles klumpete. 12x5mm kanskje?

S
Fanerami gikk konkurs og ble oppkjøpt av Glimakra. Hvis du har bedrift, kan du bestille av dem.

Kanon takk for hjelpen :love:

P
Fanerami har mkt bra saker, men du får være beredt på at jalusiene koster en del. Til forskjell fra böjmdf etc., så er det massivtre alt mdf på en bærer. Ellers kanskje noe snekkeri med en flatbedcnc kan v-nota noen finérte mdf-plater for deg.

• Liker
Henrik.woll
  • Laddar…
Føles det ikke som at dette er noe man kunne lage selv?

B Byggfuskarn skrev:
Känns det inte som att det här är något man skulle kunna tillverka själv?
Jo det klart man kan, men før jeg ga meg inn på det ville jeg se om det fantes å kjøpe ;)

Hei! Tips er å kjøpe en myk bambumatte :)

• Liker
Henrik.woll
  • Laddar…
S
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jo det klar man kan, men før jeg gav meg inn på det ville jeg se om det fantes og kjøpe ;)
Vekker til liv en gammel tråd, fant du noe bra?

Nei dessverre, det endte med at vi laget en egen variant med smygelister

• Liker
Sunken8b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.