Hei,
Har et pumpehus som ligger nedgravd i tilknytning til vårt basseng. 1*2 m stort.
Ingen vannfølsomme ting egentlig, men det er jo bra med en tett luke som er pen og tåler å gå på.
Har steinlegging rundt bassenget og hadde først tenkt å bryte av med en luke i terrassebord.
Så har jeg vurdert dørkplate - styrken på det? Lett å lakkere?
Formplywood er jo vanntålig og stabilt men akk så stygt.
Btw: hadde tenkt luke i luken for daglig kontroll.
Føler meg ikke helt fornøyd med verken terrassebord eller dørkplate. Noen som har forslag til annet materiale?
Slipp løs kreativiteten og hjelp meg få til det.
Med vennlig hilsen/
Bjarven
Har et pumpehus som ligger nedgravd i tilknytning til vårt basseng. 1*2 m stort.
Ingen vannfølsomme ting egentlig, men det er jo bra med en tett luke som er pen og tåler å gå på.
Har steinlegging rundt bassenget og hadde først tenkt å bryte av med en luke i terrassebord.
Så har jeg vurdert dørkplate - styrken på det? Lett å lakkere?
Formplywood er jo vanntålig og stabilt men akk så stygt.
Btw: hadde tenkt luke i luken for daglig kontroll.
Føler meg ikke helt fornøyd med verken terrassebord eller dørkplate. Noen som har forslag til annet materiale?
Slipp løs kreativiteten og hjelp meg få til det.
Med vennlig hilsen/
Bjarven
Det endte slik for meg.
Luka er lydisolert med isopor og vanntett med hjelp av overbliven liner.
Ettersom det er terrassebord øverst ble det ganske tungt, men det løste jeg med gassfjærer fra Jula resp Biltema. (Jeg har 2 luker, pumpe-rom og jetswim.)
Luka er lydisolert med isopor og vanntett med hjelp av overbliven liner.
Ettersom det er terrassebord øverst ble det ganske tungt, men det løste jeg med gassfjærer fra Jula resp Biltema. (Jeg har 2 luker, pumpe-rom og jetswim.)
P pappaM skrev:
Hvordan gjorde du med hengslene for at plattingen ikke skulle ta i hverandre når du åpner luken? ♂️
P pappaM skrev:
Jeg lagde to luker. Den ene slutter ute ved kanten, og da er det lett.A Andre_ skrev:
Den andre har jeg gjort om, og den nye løsningen ble pianohengsler som sitter hele veien etter luken. Det ble topp!
Skal passe på med en advarsel også!
Om luken sitter nær bassenget, som maskinrommet for jetswim for meg, sett hengslene så du ikke har håndtak inn mot bassenget... Det var en av grunnene til at jeg gjorde om... den andre var at jeg valgte for svake hengsler i løsning 1...
Jeg har også høvlet av litt, litt i forkanten for å klare at luken sveller litt. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ut.)
Så gjorde jeg... vet hvordan det blir med terrassebordene dog...P pappaM skrev:Jeg gjorde to luker. Den ene slutter ute i kanten og da er det lett.
Den andre har jeg gjort om og den nye løsningen ble pianohengsler som sitter hele veien etter luken. Det ble topp!
Om luken sitter nær bassenget, som maskinrommet for jetswim for meg, sett hengslene slik at du ikke har håndtak inn mot bassenget... Det var den ene grunnen til at jeg gjorde om... den andre var at jeg valgte for spinkle hengsler i løsning 1...
Jeg har også høvlet av litt, litt i forkanten for å klare at luken sveller litt. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ut.)
Hvorfor ikke håndtaket mot bassenget og hengslene fra bassenget? Nysgjerrig da jeg akkurat skal bygge.P pappaM skrev:Jeg laget to luker. Den ene slutter ute i kanten og da er det lett.
Den andre har jeg gjort om og den nye løsningen ble pianohengsler som sitter hele veien etter luken. Det ble topp!
Hvis luken sitter nær bassenget, som maskinrommet for jetswim for meg, sett hengslene slik at du ikke har håndtak inn mot bassenget... Det var en av grunnene til at jeg gjorde om... den andre var at jeg valgte for svake hengsler i løsning 1...
Jeg har også høvlet av litt, litt i forkanten for å klare av at luken sveller litt. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ut.)
Da må du "stå i vannet" og løfte lokket... dvs det blir litt trangt når du skal åpne... Jeg tenker at man vil ha minst 70-80 cm vinglingsrom mellom lokket å stå på når man åpnerP Petter Wikberg skrev:
Ah, du tenker så! Takk for tipset.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Sätta tillbaka ugnslucka IKEA FRAMTID OV10
Kök -
Åtkomst till liten vindslucka i trångt utrymme
Tak & Vind -
Bör man ha en isolerad inspektionslucka till krypgrunden från källare?
Grund & Markarbeten -
Hur justeras luckan till Ikeas diskmaskin Rengöra?
Kök -
Hur laga denna trasiga svårtillgängliga kabel? Bil-baklucka
El