Hei,

er det noen som kan hjelpe meg med en indikasjon; hva koster vannbåren gulvvarme ca i fire rom fordelt på 100 m2? :|.

Kalla Fötter

D
Hvordan skal det legges? På eksisterende gulv eller nyproduksjon? Betongplate, bjelkelag m.m?

Hei, gulvet skal legges på "rå" betongplate og kobles mot eksisterende varmeanlegg.

Flytende, i sporene isoporskiver?
Innstøpt oppå platen?

sporet isopor

D
Rundt 500,-/m2 kanskje + arbeidskostnad... Noe billigere om du bruker grovere rør (rundt 350,-/m2 med 20mm rør). Sporet isopor er vel blant den dyreste løsningen.

Sist redigert av en moderator:
  • Liker
Vattuman og 1 annen
  • Laddar…
For 170kvm LK EPS 16 inkludert 2 fordelere, trådløse termostater og 2 vannsikre skap måtte jeg gi 119.000kr. Kvadratmeterprisen blir jo da 700kr, men det er litt misvisende kanskje siden det jo inngår fordelere og alle koblinger og ting for tilkobling, men det trengs jo uansett...

Mvh,
Anders

Hei,

var de 119 000 inkludert installasjon...? I så fall høres det veldig prisgunstig ut. Jeg betaler for materialer til ca 90 m2 ca 80 000. Arbeidskostnad kommer i tillegg.

Kalla Fötter

Betyr LK EPS 16 at frigoliten der sporene går er 16 mm tykk?

Inkludert er Gulvvarmeanlegg, Trådløs Termostatregulering for fire rom, Fordelershunt til gulvvarmekrets,
termostatregulering samt et "skap" i fyrrommet dit det kobles.

Nei, det er bare materiale... Jeg hadde flaks og hektet meg på en kampanje de hadde, jeg tror det egentlig skulle kostet rundt 140.000kr...

EPS16 er 16mm tykke plater med aluminium plater på. Man kan så legge fliser direkte på platene så byggehøyde inkl. fliser blir under 30mm.

//Anders

ja, etter innleggene som kommer føles det unektelig litt dyrt...og kanskje verdt å sjekke med også et annet firma....noen som har tips i traktene rundt Malmö - Lund? Jeg har blitt anbefalt firmaet og vil så klart ikke tenke at jeg blir lurt men det er klart at jeg også vil sjekke at jeg får en rettferdig pris. Er ikke ute etter "gratis", vil ha ordentlige greier, men som sagt...

Kalla Fötter

Vi var tvunget å holde nede byggehøyden... Jeg sammenlignet flere pakker og med de "billigere" EPS pakkene (som nevnt ovenfor) ville vi ha kommet 10-15.000kr billigere unna, men da uten trådløse termostater og vannsikre skap.

LK har vært utrolig bra å ha å gjøre med og har gladelig svart på alle mine dumme spørsmål! :)
De har også tegnet om sløyfene for meg tre ganger uten å klage...

Mvh,
ANders

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.