Jeg har egentlig kjøpt hjem 84 gipsplater hvor jeg hadde planlagt å også kunne fullføre vegger og tak i fremtidig vaskerom. (grunnen til at jeg nevnte antallet er for å lettsamt sjokkere alle da jeg har pratet så anti-gips i tidligere spørsmål) 
Men, nå slo det meg at gipsen kanskje ikke er egnet for vaskerom selv om veggene skal veves. Taket har jeg ikke tenkt lenger å kaste på gips så sluttet jeg å planlegge mer...
Bør jeg kjøpe annen gips for dette vaskerommet mon tro?
Beskytter ikke vev og våtromsmaling tak og vegg?
Men, nå slo det meg at gipsen kanskje ikke er egnet for vaskerom selv om veggene skal veves. Taket har jeg ikke tenkt lenger å kaste på gips så sluttet jeg å planlegge mer...
Bør jeg kjøpe annen gips for dette vaskerommet mon tro?
Beskytter ikke vev og våtromsmaling tak og vegg?
Sist redigert:
Det går fint å bruke vanlig gips i et vanlig vaskerom. Det finnes dessuten ingen krav om at du må bruke våtromsmaling på veggene eller i taket.Yrrol skrev:Jeg har egentlig kjøpt hjem 84 gipsplater der jeg hadde planlagt å kunne fullføre vegger og tak i det kommende vaskerommet. (hvorfor jeg nevnte antallet er for lettsamt å sjokkere alle da jeg har snakket så anti-gips i tidligere spørsmål)
Men, nå slo det meg at gipsen kanskje ikke er egnet til vaskerom selv om veggene vil bli dekket med vev. Taket har jeg ikke tenkt lengre enn å kaste på gips, så sluttet jeg å planlegge mer...
Bør jeg kjøpe inn annen gips for dette vaskerommet mon tro?
Beskytter ikke vev og våtromsmaling tak og vegger?
vet ikke om jeg har rett nå, men sist jeg leste regelverket så tror jeg ikke at det med 5cm gjaldt en vaskerom....glder ikke det om man har en vannbereder á X liter og da skal volumet på berederen regnes ut på kvadratmetermeterflaten i rommet så at om den springer lekk så skal det være "tettet" opp til den nivåen på veggen altså kan det være høyere enn 5cm om man har et lite rom...men i et vanlig vaskerom med vaskemaskin finnes ikke det kravet....men jeg kan ta feil der
...
Men gips og våtfarge fungerer ypperlig så platene dine blir som støpt!!!
/
M

Men gips og våtfarge fungerer ypperlig så platene dine blir som støpt!!!
/
M
Klikk her for å svare