Hei. Jeg holder på å renovere et rom da feieren var irritert over at det er innebygde garderober mot pipen. (Bygget en gang på 70-tallet kanskje?).

Etter at garderobene ble revet så ser pipen over det hele fin ut. Den er pusset med et slags sandlignende materiale da det føles som sand når jeg tar på det, samtidig som det løsner små sandkorn.

For å gjøre feieren glad tenkte jeg å pusse den, så male den hvit. Men hvilken puss skal jeg bruke? Og hvilken maling?

Vennlig hilsen
Andreas

Murvegg med sandlignende puss som mister små korn. Veggen er delvis revet, avslører ujevnheter, og biter av materiale ligger på gulvet. Murvegg med hull og sandlignende puss som smuldrer. En del av en murvegg som viser avflassing av sandlignende puss og hvit maling med sprekker og ujevnheter i overflaten. Veggen viser en pusset mur med en stor sprekk, synlig hvit maling og gammelt tapet på siden.

Claes Sörmland
Du kan reparere skadene med vanlig C-bruk ofte kalt "pussmørtel" eller lignende. Du kan male med vanlig veggmaling fordi det ikke blir så varmt.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du kan reparere skadene med vanlig C-bruk ofte kalt "pussbruk" eller lignende. Du kan male med vanlig veggmaling siden det ikke blir så varmt.
Okei, takk for infoen. Denne pipa ligger i overetasjen. Etasjen under er det en vedovn vi bruker, men det kanskje ikke gjør noen forskjell?

C-bruk ble brukt for å reparere alle skavanker. Snart skal jeg legge et lag med gips for utseendets skyld. Noe som har blitt brukt på loftet med fint resultat.

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.