Utvendig gips burde være litt billigere enn asfaboard. Fordelen med gips er at den er formstabil. Asfaboarden blir lett buet.
 
Jeg har ikke sett noe nybygd hus som ikke bruker gips?

Dessuten er det jo lett å arbeide med. Utegipsen er jo også litt tynnere så man kan ta en under hver arm å trykke opp på veggen....:)

Jeg stemmer for gips og det er det jeg setter opp selv også.
 
Jeg har ikke sett noe nybygd hus som ikke bruker gips
Da har du ikke sett vårt da... ;)
Vi ville ha gips, men tydeligvis så misforsto snekkeren det og bestilte hjem asfaboard i stedet. Det var ingen som vi snakket med som kunne påpeke noen større ulemper med asfaboard, så vi gikk faktisk med på å la snekkerne sette opp det de hadde bestilt, i stedet for å være vanskelige og kreve retur og nybestilling.
 
jureit skrev:
Da har du ikke sett vårt heller.

Om man får velge mellom 12 mm føyelig, isolerende, harmonisk og kosete asfa eller 12 mm kold, død, stiv og smuldrete gips, hva velger du da?
Gips alle dager i uka. Liker ikke å ha føyelige kosete ting i veggen. Der skal alt være rolig, stille og stabilt og bare fylle sin funksjon......:)
 
Selvfølgelig gips hvis jeg får velge! (alle dager - hele året - hele livet).

JoGi
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.