Hei.
Har et spørsmål om Glesning. Har gleset en Vind med CC300 Glesning. Glesen i seg er faset sånn at glesplankene går inn i hverandre.
Spørsmål1: Må jeg forsterke disse skjøtene der glesplankene går inn i hverandre om de sitter midt i et taksperrefag?
Spørsmål2: Hvis det er sånn at det må forsterkes, holder det å sette en tilskåret Gles bak den eksisterende og skru den fast i den?
Spørsmål3 : Bør jeg gjøre om glesningen helt og holdent sånn at ingen Gles skjøter havner midt i et taksperrefag?
Håper dere forstår hva jeg mener..
Mvh
Arne
Har et spørsmål om Glesning. Har gleset en Vind med CC300 Glesning. Glesen i seg er faset sånn at glesplankene går inn i hverandre.
Spørsmål1: Må jeg forsterke disse skjøtene der glesplankene går inn i hverandre om de sitter midt i et taksperrefag?
Spørsmål2: Hvis det er sånn at det må forsterkes, holder det å sette en tilskåret Gles bak den eksisterende og skru den fast i den?
Spørsmål3 : Bør jeg gjøre om glesningen helt og holdent sånn at ingen Gles skjøter havner midt i et taksperrefag?
Håper dere forstår hva jeg mener..
Mvh
Arne
Med fasade, mener du at de er endespontet? Altså at en "leppe" passer i et "spor"
1: Ja du må nok forsterke dem om det er endespontede bord du har brukt.
2: Det burde funke. Men trykker du ikke sammen isoleringen da og mister isoleringsverdi?
3: Du kan kanskje erstatte de skjøtede bitene med en bit som passer mellom takstolene
1: Ja du må nok forsterke dem om det er endespontede bord du har brukt.
2: Det burde funke. Men trykker du ikke sammen isoleringen da og mister isoleringsverdi?
3: Du kan kanskje erstatte de skjøtede bitene med en bit som passer mellom takstolene
Er glespanelet endespontet burde det vel være av en eller annen grunn, synes jeg 
Og den eneste grunnen jeg kan komme på er at den skal kunne skjøtes hvor som helst uten behov for ekstra laskinger ...
Men man bør nok ikke ha to skjøter ved siden av hverandre i samme takstolfag.
Jeg har ikke sett noen endespontet gles, dog ...
Og har ingen anelse om hvordan proffene gjør det ...
Og den eneste grunnen jeg kan komme på er at den skal kunne skjøtes hvor som helst uten behov for ekstra laskinger ...
Men man bør nok ikke ha to skjøter ved siden av hverandre i samme takstolfag.
Jeg har ikke sett noen endespontet gles, dog ...
Og har ingen anelse om hvordan proffene gjør det ...
Klikk her for å svare