Hei,

Har fikset med vår overetasje og lagt dampsperre langs hele taket og skråtaket ned forbi støtteben (som vi har tettet) og stiftet ned ved takfoten, trukket ca 20-60cm langs bjelkelaget og stiftet fast dampsperren der.

I kneveggen har vi kledd skråvegg med OSB og støttebensvegg med osbx2 + gips og litt isolasjon imellom. På gulvet i kneveggen har vi lagt sponplater.

Gjorde en trykkmåling her om dagen og vi kom knapt opp i 5pa. Da slo det meg at det må være fordi dampsperren ikke overlapper med underetasjens vegg. Leste litt på hustegningene og da skulle vi ha nitet/teipet sammen dampsperren med vindsperren. Skulle si at den akkurat nå ligger i kant med dampsperren. Nå til mitt spørsmål. Kommer dette til å bli et problem med mitt ventilasjonssystem? Finnes det risiko for ev. fukt-/muggskader? FX skaper jo undertrykk der nede men tenker mest at dampsperren ligger som en L langs takfoten. Forstår at jeg ikke kan få det trykk jeg ønsker men er det tilstrekkelig damptett? Tror dere det stiller til ev. energiberegning i fremtiden? Overveier å på et eller annet vis grave meg inn i kneveggen, rive opp deler av sponplaten for å teipe sammen dampsperren med vindsperren.

Takk for all hjelp!

Du vil få problemer med luftlekkasje som blir. Økt energiforbruk og problemer med fuktskader. Det er mye verre med plast hvis den er utett enn om du skulle ha droppet plasten helt. Fordi nå blir lekkasjen så konsentrert til der plasten mangler.
Åpne opp og gjør om og gjør det riktig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.