Hei,
Har fikset med vår overetasje og lagt dampsperre langs hele taket og skråtaket ned forbi støtteben (som vi har tettet) og stiftet ned ved takfoten, trukket ca 20-60cm langs bjelkelaget og stiftet fast dampsperren der.
I kneveggen har vi kledd skråvegg med OSB og støttebensvegg med osbx2 + gips og litt isolasjon imellom. På gulvet i kneveggen har vi lagt sponplater.
Gjorde en trykkmåling her om dagen og vi kom knapt opp i 5pa. Da slo det meg at det må være fordi dampsperren ikke overlapper med underetasjens vegg. Leste litt på hustegningene og da skulle vi ha nitet/teipet sammen dampsperren med vindsperren. Skulle si at den akkurat nå ligger i kant med dampsperren. Nå til mitt spørsmål. Kommer dette til å bli et problem med mitt ventilasjonssystem? Finnes det risiko for ev. fukt-/muggskader? FX skaper jo undertrykk der nede men tenker mest at dampsperren ligger som en L langs takfoten. Forstår at jeg ikke kan få det trykk jeg ønsker men er det tilstrekkelig damptett? Tror dere det stiller til ev. energiberegning i fremtiden? Overveier å på et eller annet vis grave meg inn i kneveggen, rive opp deler av sponplaten for å teipe sammen dampsperren med vindsperren.
Takk for all hjelp!