Hei!
Er interessert i et nybygg som er i ferd med å bli til salgs.

Gikk forbi huset og kikket, og så med en gang at underlagspappen ikke er jevnt lagt. Den er ganske krøllete, se bilde.

Når man deretter spikrer lektene og trykker ned pappen, føles det som om det blir skarpe bretter, som muligens kan gjøre at pappen sprekker?

Hva tenker dere om dette? Er det vanlig å gjøre det slik? Eller burde man ikke få pappen jevn?

• Nybygget hus med stillas og en svart container foran. Taket har underlagspapp som vises med tydelige folder.
Ligger papp direkte på takstolene? Hva skal de på med så?

Gjetter at de kjører 2x3" direkte og takplater på det, billigste løsningen.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ligger papp direkte på takstolene? Hva skal de på med så?
Det ser unektelig ut som pappen ligger direkte på takstolene.

Det er et Myresjöhus.

A
er ingen uvanlig løsning å erstatte råsponten med gjennomtrampningssikker duk, da blir jo resultatet sånn.
Så er det jo lekter og takstein på det.

En billig løsning, helt enkelt.

Stefan N Stefan N skrev:
Gjetter at de kjører 2x3" direkte og plater på det, billigste løsningen.
Er det vanlig? Man har altså ingen ru trepanel på takstolene?

Jeg visste ikke at det er godkjent å kjøre takpapp i stedet for en duk?!

A Aunty skrev:
er ingen uvanlig løsning at man erstatter råsponten med gjennomtrampingssikker duk, da blir jo resultatet slik.
Så er det lekter og takstein oppå det.

En billig løsning, rett og slett.
Ok, takk for svar!

Jeg visste ikke at det er godkjent å kjøre takpapp i stedet for en duk?!
Det kanskje er duk, mine erfaringer er begrenset så kanskje blander jeg sammen termer. Jeg antok bare at man har papp

erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Det kanskje er duk, mine erfaringer er begrensede så kanskje blander ihop termer. Jeg antok bare at man har papp
Hva jeg vet er dukene ikke svarte og noe eller mye bredere enn papp. Sier at du skal sjekke nøye hva for materiale som er brukt. Uansett om det er korrekt eller ikke er det en snål småländska løsning :(

A
Hva jeg vet er dukene ikke svarte og noe eller mye bredere enn papp. Sier at du skal sjekke nøye hvilket materiale som er brukt. Uansett om det er korrekt eller ikke er det en snål småländsk løsning :(
Vanlig og vanlig, det er ingen uvanlig metode på billige hus.
Den fungerer absolutt så det trenger man ikke være bekymret for, men samtidig skal man jo vite hva man kjøper og betale deretter.

Om de gjør en sånn billig løsning på taket så ville jeg personlig anta at det er et gjennomgående tema for det huset.

duken finnes i flere farger avhengig av leverandør.

• Liker
Tjrex
  • Laddar…
A Aunty skrev:
Vanlig og vanlig, den er ingen uvanlig metode på billige hus.
Den fungerer absolutt, så det trenger man ikke å være bekymret for, men samtidig skal man jo vite hva man kjøper og betale deretter.

Om de gjør en sånn billig løsning på taket, så ville jeg personlig anta at det er et gjennomgående tema for det huset.

duken finnes i flere farger avhengig av leverandør.
Hmmm. Takdukerne jeg finner starter på 1360mm brede og oppover. Om de jukser og legger vanlig underlagspapp er det mindre bra…vanskelig å se på bildet.

Rickard.
Hmmm. Takdukene jeg finner begynner på 1360mm brede og oppover. Om de jukser og legger vanlig underlagsbelegg er det mindre bra…vanskelig å se på bildet.
Finnes helt ned til 1m i alle fall og med 15cm overlapping så blir de ganske smale men jeg kan da ikke svare på hva de har brukt. Jeg mener bmi-gruppen har hatt helt svarte men jeg er ikke sikker.

ralvejd
Hmm, ikke engang jeg som aldri har lagt papp tidligere, klarer å få det så dårlig når jeg legger det alene på 45 grader.

A
Rickard. Rickard. skrev:
Finnes helt ned til 1m i alle fall og med 15 cm overlapp så blir de ganske smale, men jeg kan da ikke svare på hva de har brukt. Jeg mener at bmi gruppen har hatt helsvarte, men jeg er ikke sikker.
finnes som sagt i alle mulige størrelser og farger.
det kan jo dessuten være en utenlandsk leverandør som har noen egentilverkede og det er jo ikke noe feil i det

• Liker
erikssonandreas og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.