Hei!
Er interessert i et nybygg som er i ferd med å bli til salgs.
Gikk forbi huset og kikket, og så med en gang at underlagspappen ikke er jevnt lagt. Den er ganske krøllete, se bilde.
Når man deretter spikrer lektene og trykker ned pappen, føles det som om det blir skarpe bretter, som muligens kan gjøre at pappen sprekker?
Hva tenker dere om dette? Er det vanlig å gjøre det slik? Eller burde man ikke få pappen jevn?
Er interessert i et nybygg som er i ferd med å bli til salgs.
Gikk forbi huset og kikket, og så med en gang at underlagspappen ikke er jevnt lagt. Den er ganske krøllete, se bilde.
Når man deretter spikrer lektene og trykker ned pappen, føles det som om det blir skarpe bretter, som muligens kan gjøre at pappen sprekker?
Hva tenker dere om dette? Er det vanlig å gjøre det slik? Eller burde man ikke få pappen jevn?
Hva jeg vet er dukene ikke svarte og noe eller mye bredere enn papp. Sier at du skal sjekke nøye hva for materiale som er brukt. Uansett om det er korrekt eller ikke er det en snål småländska løsningerikssonandreas skrev:
Vanlig og vanlig, det er ingen uvanlig metode på billige hus.Jonatan79 skrev:
Den fungerer absolutt så det trenger man ikke være bekymret for, men samtidig skal man jo vite hva man kjøper og betale deretter.
Om de gjør en sånn billig løsning på taket så ville jeg personlig anta at det er et gjennomgående tema for det huset.
duken finnes i flere farger avhengig av leverandør.
Hmmm. Takdukerne jeg finner starter på 1360mm brede og oppover. Om de jukser og legger vanlig underlagspapp er det mindre bra…vanskelig å se på bildet.A Aunty skrev:Vanlig og vanlig, den er ingen uvanlig metode på billige hus.
Den fungerer absolutt, så det trenger man ikke å være bekymret for, men samtidig skal man jo vite hva man kjøper og betale deretter.
Om de gjør en sånn billig løsning på taket, så ville jeg personlig anta at det er et gjennomgående tema for det huset.
duken finnes i flere farger avhengig av leverandør.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 384 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.384 innlegg
Finnes helt ned til 1m i alle fall og med 15cm overlapping så blir de ganske smale men jeg kan da ikke svare på hva de har brukt. Jeg mener bmi-gruppen har hatt helt svarte men jeg er ikke sikker.Jonatan79 skrev:
finnes som sagt i alle mulige størrelser og farger.Rickard. skrev:
det kan jo dessuten være en utenlandsk leverandør som har noen egentilverkede og det er jo ikke noe feil i det