Vi skal bygge et lite trommepodium for digitaltrommene, i størrelse ca 140 x 170 cm.

Enkleste mulige konstruksjon burde være en plate - på lydisolerende føtter. Kan Sylodyn være noe?

Er mdf det mest fornuftige materialet?

Hvor finner man så store plater?

Sist redigert:
jarlh skrev:
Er mdf det mest fornuftige materialet?

Hvor finner man så store plater?
Råspont må vel være billigst, penest og best. Oppå dette en gummimatte, eller enda bedre men mindre lett å rengjøre, et vanlig teppe som heldekkende teppe, trommer sklir jo lett rundt hvis det finnes den minste mulighet.

Råspont? Men med råspont trengs vel en slags ram eller lekter under?

Jeg hadde jo tenkt meg en enkel konstruksjon med en eneste stor plate, plywood/mdf/osb/whatever (jeg vet ikke...) med et knippe føtter under.

Matte å legge oppå har vi allerede en som fungerer bra, dvs nåværende trommematten (typ tykkere heldekkende teppe.)

Legg sj pall nederst på gulvet, skru fast valgfri tykk plate i pallen.
Det blir ca 15-18 cm høyt med pall + plate.
Tar du friske, ekte sj pall og ikke engangspall så blir det stabilt. :)

Formålet er altså til hjemmebruk. Trommesettet står i et soverom i andre etasje. Det høres litt til rommene ved siden av, men ikke så det plager. Men i første etasje hører man pedalen altfor høyt.

Det finnes en variant der man tar to like store plater, borer passe store hull rett gjennom begge platene. Man legger først ut den ene platen, plasserer tennisballer i fordypningene, og legger deretter på den andre platen:
Trumsett på plattform med tennisballer, sett fra siden i et rom. Plattformen demper lyden mot underetasjen.
Nå er jo trommesettet mitt mye større enn det der på bildet, jeg trenger 140 x 170 cm for å få plass.

(Lastpaller tror jeg ikke ville bli tillatt av samtlige familiemedlemmer.)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.