Hei, vi vurderer å bygge en tretrapp ned til kjelleren. Vi vil bruke vanger, men det ser ut til at det kun finnes for 7 trinn. Vi hadde trengt 9 alternativt 10 trinn (høyden er 166cm, og utspringet kan være maksimalt ca. 300cm). Kan man modifisere vangene på noen måte? Jeg viser et bilde av kjellerinngangen så dere får et bilde.
Kanskje får teste med det, har funnet en beskrivelse på viivilla, hvilken jeg kan modifisere litt så den passer. Der står det at man skal lime to lekter 95X45, og deretter sage ut vangelementet fra det. Jeg vurderer dog å bruke en impregnert 45X220 lekt som jeg sager til et vangelement. Er det en god idé?D Dublin skrev:
Enkleste måten er å ha en uavbrutt bjelke i bunnen og så tilskårne trekanter på det. Fant denne filmen som beskriver den aller enkleste måten å lage trappespill med en god forklaring på hvordan man kommer frem til passende trinnedyp og trinnhøyde: https://svenska.yle.fi/a/7-1420530MoaAlicia skrev:
Kanskje får teste med det, har funnet en beskrivelse på viivilla, hvilken jeg kan modifisere litt så den passer. Der står det at man skal lime to bjelker 95X45, og deretter sage ut trappespillen fra det. Jeg lurer dog på å bruke en impregnert 45X220 bjelke som jeg sager til et trappespill. Er det en bra idé?
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 innlegg
Det heter vangstykke og ingenting annet...........
Klikk her for å svare