Hei.
Jeg skal flytte til en ny leilighet. Tenkte å henge opp TV på veggen (60"), det er gipsvegg, men er bekymret for at den vil gi etter. Så jeg tenkte å kappe opp kanskje 1,5 m bredt og 1 m høyt hull i gipsen og sette inn en treplate. Nå til mitt spørsmål,
trenger jeg å forsterke stenderne? (plåt),
hvilken type plate skal jeg ha? Trolig er gipsen 13 mm tykk.
Kan jeg bare sparkle inn skjøtene?
Hvordan går jeg frem for at det ikke skal svelle eller sprekke i kantene der gips og tre møtes? Jeg kommer til å tapetsere over senere, men tenkte å grunne.
Siste spørsmål, vil det fungere eller bør jeg bare droppe ideen?
Mvh bob
Jeg skal flytte til en ny leilighet. Tenkte å henge opp TV på veggen (60"), det er gipsvegg, men er bekymret for at den vil gi etter. Så jeg tenkte å kappe opp kanskje 1,5 m bredt og 1 m høyt hull i gipsen og sette inn en treplate. Nå til mitt spørsmål,
trenger jeg å forsterke stenderne? (plåt),
hvilken type plate skal jeg ha? Trolig er gipsen 13 mm tykk.
Kan jeg bare sparkle inn skjøtene?
Hvordan går jeg frem for at det ikke skal svelle eller sprekke i kantene der gips og tre møtes? Jeg kommer til å tapetsere over senere, men tenkte å grunne.
Siste spørsmål, vil det fungere eller bør jeg bare droppe ideen?
Mvh bob
Hvorfor ikke bare feste et kryssfinerplate malt i passende farge og stor nok for TV-festet ovenpå nåværende gipsvegg. Så lenge kryssfinerplaten går over et par stendere med tilstrekkelig med skruer bør det holde, og platen vil bli skjult av TV-en uansett. Kreftene fra TV-en er mest skjærende hvis du ikke skal ha et feste som du kan vippe ut fra veggen.
Vi tenkte på dem, men vi skulle helst ønske å ha den i veggen, så det ser ut som den sitter på selve veggen.
Ok, takk for hjelpen
Men du tror ikke det går å sette sånt der nett over skjøtene? Så hvis det blir sprekker under tapetet, vil det vises gjennom? For innså at det blir vanskelig å gjøre veggen tykkere, på grunn av sokler, for da stemmer ikke de målene.
Jaha, med tapet på veggen kanskje det funker bedre, men bruk pappersremsa, funker bedre om du spør meg, https://www.byggmax.se/färg/spackel/pappersremsa-p30724
Takk for svarene, men kommer nok til å følge jonatans. For har hørt meg for litt på jobben (et bygge) og de er skeptiske til gipsplugger, har også dårlig erfaring med gipsplugg når de har glemt å kottla bak store radiatorer.
Klikk her for å svare
